Google Nákupy prý zvyšují českým eshopům návštěvnost až o 5 %

Z prvotního průzkumu společnosti Effectix.com vyplývá, že již několik měsíců po uvedení generuje srovnávač cen zboží (Google Nákupy) českým eshopům přibližně 5 % návštěvnosti pocházející z běžného vyhledávání Googlu. Ve chvíli, kdy Google.cz zařadí a zobrazí Google Nákupy přímo ve výsledcích vyhledávání, může být prý nárůst markantní.

Ukázka jak by mohly vypadat produkty z Google Nákupů ve výsledcích vyhledávání.

Česká služba Google Nákupy je zatím jen lehkým úvodem do řešení, jež Google přináší. V několika větších ekonomikách, jako je Německo, USA, Velká Británie a pár dalších, je tato služba podstatně silnější a přímo integrovaná do přirozeného výsledku vyhledávání stejně, jako třeba v České republice jsou Google Places. Administrace služby Google Nákupy má zatím jen vlastní statistiky a není viditelná v Google Analytics. Výsledky tam jsou totiž spojeny s klasickým vyhledáváním na Googlu.

Z prvotního průzkumu českých eshopů je však už nyní patrné, že z celkového vyhledávání skrze Google chodí díky Google Nákupům na české eshopy zhruba 5 % návštěvníků. Pro porovnání, např. srovnávač Heureka.cz tvoří českým eshopům přibližně 13 % návštěvnosti a Zboží.cz dokonce 73 %.

Dojde-li k zařazení služby Google Nákupy do běžných výsledků vyhledávání Google.cz, může být tento vyhledavač již během krátké chvilky zdrojem až 40 % návštěvnosti pro české eshopy, samozřejmě jde o každoměsíční návštěvnost.

*„Současných 5 % není mnoho, ale není to ani zanedbatelné. Vždyť Heureka.cz generuje pouze cca 2,5krát více. V momentě, kdy Google integruje Google Nákupy do běžného výsledku vyhledávání i v České republice, bude se jednat o velmi důležitý zdroj obratu pro eshopy,“ *říká k prvním výsledkům návštěvnosti David Bauckmann, technický ředitel společnosti Effectix.com.

Exit mobile version