eLearning je v Česku i na Slovensku na vzestupu

Podle nejnovější zprávy o vývoji e-learningu v České republice se v České a Slovenské republice tato forma vzdělávání poměrně rychle rozvíjí. Jedná se o vzdělávání prostřednictvím Internetu za přispění moderních informačních technologií. Celosvětově se přitom jedná o byznys s obratem v řádu desítek miliard dolarů ročně.


Trh e-learningu by měl v roce 2010 překonat 55
miliard dolarů.

Studie společnosti Kvintech, která podniká v oblasti vývoje softwaru na zakázku a angažuje se také v e-learningu, říká, že e-learning má velmi silnou pozici v segmentu nadnárodních korporací s desítkami tisíc zaměstnanců po celém světě. Podle Pavla Ponížila, generálního ředitele společnosti Kvintech, existují e-learningová řešení na trhu v mnoha formách a různých kvalitách provedení i obsahu. Trh v této době začíná poptávat ucelená univerzální e-learningové řešení pro pokrytí všech forem elektronické výuky.

Pavel Ponížil řekl, že v současné éře globálního podnikání jsou pro udržení konkurenceschopnosti vzdělaní zaměstnanci klíčoví jak v soukromé, tak ve státní sféře. „A toto si s počínajícím nedostatkem kvalifikovaných lidí na trhu práce začínají uvědomovat i společnosti v České republice. Jako řešení se pak nabízí vzdělávání vlastních zaměstnanců prostřednictvím e-learningu,“ poznamenal Ponížil.

V České republice a na Slovensku se e-learning prozatím uplatňuje především na nestátních vysokých školách a v nadnárodních korporacích. V omezené míře pak na státních vysokých školách, v oblasti státní a veřejné správy a ve velkých lokálních podnicích. Penetrace e-learningu ve velkých firmách se zahraničními vlastníky je v Česku odhadována na přibližně 50 procent.

Podle analytické společnosti Global Industry Analysts by celosvětově hodnota trhu s e-learningem v roce 2010 měla překonat 55 miliard dolarů. Nejvíce je trh rozvinutý v USA, kde v loňském roce dosáhl hodnoty 17,5 miliardy dolarů, zatímco Evropa a Japonsko v porovnání se Spojenými státy ztrácejí. Zavádění e-learningu v USA dosahuje kolem 60 %, zatímco v Evropě je to kolem 15 %.

V roce 2010 by měl být tento poměr celosvětově mezi 15 – 30 %. O tom, jak razantně se e-learning rozvíjí, vypovídá i studie IDC, která odhadla velikost amerického trhu v roce 2000 na 2,3 miliardy dolarů, v roce 2004 na 7 miliard a pro letošní rok na 28 miliard.

Exit mobile version