Společnost Ericsson, producent zařízení pro bezdrátové telekomunikační sítě, ve třetím čtvrtletí dosáhla čistého příjmu 3,6 miliardy švédských korun (SEK). Jde o meziroční růst.
Firma Ericsson oznámila finanční výsledky za třetí kvartál 2010.
„Objem prodeje skupiny ve sledovaném čtvrtletí meziročně vzrostl o 2 % a v postupném srovnání se jeho výše téměř nezměnila, protože byl negativně ovlivněn silným kurzem SEK,“ uvedl Hans Vestberg, prezident a výkonný ředitel (CEO) společnosti Ericsson.
Objem prodeje za sledované čtvrtletí u srovnatelných obchodních jednotek, po započítání vlivu směnného kurzu a hedgingu, meziročně poklesl o 5 %. Objem prodeje v oboru sítí meziročně vzrostl o 6 % za pokračujícího přechodu obchodní činnosti od hlasových k datovým službám. Objem prodeje divize Globální služby (Global Services) meziročně vzrostl o 3 % a představoval přibližně 40 % z celkové výše prodeje. V místních měnách vzrostl objem prodeje Odborných služeb (Professional Services) o 10 %. Objem prodeje v divizi Multimedia meziročně poklesl o 31 %.
Čisté příjmy vzrostly meziročně i v postupném srovnání, a to zejména díky zlepšením provozních výsledků a objemu prodeje společnosti Sony Ericsson a rovněž díky menším výdajům na restrukturalizaci. Zároveň se ve sledovaném čtvrtletí držela na silné úrovni hladina cash-flow, a to na výši 12,7 mld. švédských korun.
Během čtvrtletí pokračoval růst v oblasti mobilních širokopásmových služeb, zejména v severní Americe a Japonsku. V Číně se během čtvrtletí vrátila poptávka po rozšíření na kapacitu sítě druhé generace (2G).
Situace v Indii v oblasti dodávek služeb 2G se postupně zlepšila a v oblasti tendrů na sítě třetí generace (3G) jsme si udrželi svůj tržní podíl. Růst v západní Evropě je stále pomalý, i když jsme získali první zakázky na modernizaci. Na ostatních trzích je vývoj pomalý s pokračujícími opatrnými investicemi operátorů. Po celém světě se operátoři zaměřují stále na snižování provozních výdajů a na zadávání činností formou outsourcingu.
Objem prodeje ve sledovaném čtvrtletí meziročně vzrostl o 2 % a v postupném srovnání poklesl o 1 %. Objem prodeje u srovnatelných obchodních jednotek, po započítání vlivu směnného kurzu a hedgingu, meziročně poklesl o 5 %. Čistý meziroční vliv směnného kurzu a hedgingu byl mírně záporný.
Ve druhém čtvrtletí byl objem prodeje negativně ovlivněn částkou 3-4 mld. švédských korun v důsledku nedostatku komponentů panujícího v celém odvětví a stagnaci v dodavatelském řetězci. Tato situace se postupně zlepšila, ale stále je obtížné plně uspokojovat poptávku po mobilních širokopásmových službách.