Facebook je druhým nejoblíbenějším portálem v USA

S více než 133 miliony unikátními návštěvníky jen za leden letošního roku předehnal portál Facebook dosavadní dvojku, americký Yahoo!
Kdysi jeden z největších internetových portálů v témže měsíci přilákal „pouze“ 132 milionů návštěvníků. Byť je rozdíl mezi oběma servery poměrně malý, jedná se o další důkaz poklesu popularity Yahoo!, který se současné ředitelce Carol Bartz daří pouze zpomalit, ne ale zcela zastavit. Pro srovnání, až do února 2008 byl Yahoo! dokonce nejnavštěvovanější americkou internetovou stránkou. Právě před dvěma lety mu ovšem prvenství sebral internetový gigant Google, na třetí příčku jej nyní, dva roky poté, sesadil Facebook. Návrat Yahoo! na stříbrnou příčku je spíše nepravděpodobný.

Posun Facebooku na druhou pozici v rámci oblíbenosti v USA je naopak známkou stále rostoucí popularity této internetové sociální sítě. To potvrzuje i podíl na množství času stráveného na internetu, kterému Facebook s 11,6% dokonce dominuje. Pro srovnání, na Yahoo! většina uživatelů stráví v průměru 4,25% svého „internetového“ času, na Googlu dokonce jen 4,1%. Úspěch Facebooku se ovšem nedá vztáhnout na sociální sítě jako celek. Například taktéž velmi oblíbená služba Twitter v lednu přilákala „jen“ 21,7 milionů uživatelů, tedy téměř sedmkrát méně, než Facebook.

Zdroj: IT World

Exit mobile version