Facebook se rozchází s Microsoftem

Internetová sociální síť Facebook omezuje marketingovou spolupráci se softwarovým gigantem.
V rámci smlouvy uzavřené v roce 2007 poskytuje Microsoft část textových a obrazových reklam zobrazovaných na portálu Facebook. Na základě nedávného rozhodnutí přejde během příštích 30 dnů veškerá obrazová reklama přímo pod samotný Facebook. Microsoft bude ovšem i nadále zajišťovat část textové reklamy a vyhledávání v rámci většiny portálů. K tomuto účelu je využívána technologie z vlastního vyhledávače Bing. Podle prohlášení zástupců obou společností bude Microsoft tuto technologii i nadále a ve stále větší míře implementovat do Facebooku.

Facebook je v současnosti s téměř 400 miliony aktivními uživateli jednou z největších sociálních sítí na světě. Do konce letošního roku plánuje portál dosáhnout až 450 milionů aktivních uživatelů. Tomu má napomoci i plánovaná změna designu oblíbené služby. Microsoft vlastní ve Facebooku 1,6% podíl, který získal v roce 2007 za zhruba 240 milionů dolarů (cca 4,5 miliardy Kč).

Zdroj: Reuters

Exit mobile version