Facebook letos zdvojnásobí příjmy na 38 miliard Kč

Příjmy společnosti Facebook meziročně vzrostly o 250%, stejně dynamicky se pravděpodobně vyvíjel i zisk.


Zakladatel služby Facebook Mark Zuckenberg

Podle odhadu analytiků společnosti Bloomberg dosáhnou příjmy nejznámější sociální sítě Facebook za rok 2010 úrovně zhruba 2 miliard dolarů (okolo 38 miliard Kč). To reprezentuje nárůst o celých 250% oproti „pouhým“ 800 milionům dolarů (15,2 miliardy Kč), které na účet Facebooku přitekly v minulém roce. Výsledek je navíc velmi dobrý i proto, že sama agentura Bloomberg ještě v polovině letošního roku předpokládala, že příjmy nepřevýší 1,5 miliardy dolarů (28,5 miliardy Kč). Nutno poznamenat, že ve všech případech se jedná o neoficiální informace, společnost Facebook totiž své finanční výsledky ze zásady nezveřejňuje.

Pokud se ovšem odhady agentury Bloomberg blíží skutečnému stavu, znamenalo by to, že finanční rozvoj Facebooku se velmi podobá prvním rokům existence technologického obra Google. Ten po prvních 6 let své existence (Facebook byl založen taktéž před 6 lety, tedy v roce 2004) ročně utržil asi 2,3 miliardy dolarů (43,7 miliard Kč). Facebook by naopak bez problémů překonal Yahoo!, jehož vývoj byl pozvolnější a po šesti letech existence se příjmy pohybovaly na úrovni „pouhých“ stovek milionů dolarů (jednotky miliard Kč).

Skutečné finanční výsledky Facebooku za celý rok 2010 se ale nejspíš nikdy nedozvíme. Vzhledem k tomu, že společnost není kótována na burze a je vlastněna výhradně fyzickými osobami a investičními fondy, nemá povinnost zveřejňovat jakékoliv finanční informace. I to je ostatně s největší pravděpodobností jedním z důvodů, proč Facebook vydání své primární emise akcií odkládá nejméně na konec roku 2012. Pokud se do té doby Facebooku podaří udržet velmi dynamický růst v oblasti příjmů a především zisku, lze očekávat, že se jeho akcie jednou stanou pro investory jasným nákupním hitem.

Připomeňme si, že Facebook je se svými více než 500 miliony uživateli suverénně největší sociální sítí na světě. V posledních letech se ale firma více orientuje na ziskovost vlastního podnikání než na další růst. Počet uživatelů služby se tak sice zvětšuje, ovšem mnohem pomaleji než ještě před několika lety. Jak jsme vás včera informovali, Mark Zuckenberg, zakladatel Facebooku, se podle časopisu Time Magazine stal letošní osobností roku.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version