Firmy stále investují do technologií Sjednocené komunikace

I přes stávající hospodářskou krizi hodlají podniky, včetně firem zabývajících se službami typu kontaktní centrum, zvětšit v roce 2009 investice do technologií Unified Communications (UC). Hlavním cílem aktivit tohoto typu je vzrůst produktivity a umožnění efektivnějšího řízení informační infrastruktury. Nedostatek investic do řešení v oblasti UC může působit ztráty spojené s komunikačními problémy.


Investice do řešení jednotné komunikace

Nárůst použití během pěti let

Takové výsledky ukázal průzkum, který zpracovala nezávislá analytická firma Datamonitor pro GN Netcom, vlastníka značky Jabra. Zkoumání mělo odpovědět na otázky budoucnosti řešení Unified Communications (sjednocené komunikace) ve světě byznysu.

Podle výzkumu během nejbližších pěti let vzroste počet telefonů využívajících software typu softphone na celém světě dokonce i o 40 %. Současně požadavky na pevné telefonní linky budou systematicky klesat. Spolu s nárůstem počtu řešení v oblasti IP telefonie, softwarů typu softphone nebo VoIP v přenosných zařízeních se zvětší požadavky na profesionální náhlavní soupravy vysoké kvality a jiná multifunkční zařízení, které fungují v prostředí UC.

Analýza zpracována Datamonitorem ukazuje, že mnoho podniků, včetně firem, které nabízejí služby typu kontaktní centrum, investovalo do aplikace UC, které lze využít jak v zařízeních jako jsou mobily a počítače (software typu softphone), tak i v tradiční telefonní síti. Analytická společnost doporučuje firmám, pro které jsou celkové investiční náklady do řešení UC příliš vysoké, aby uvažovaly o nákupu dodatečného vybavení, jako jsou například mnohofunkční náhlavní soupravy. Investice tohoto typu nepředstavují příliš vysoké finanční náklady, a přitom účinně zvyšují efektivitu a usnadňují komunikaci.

Podniky by měly vybrat takové náhlavní soupravy, které zajistí dobrou akustiku a současně budou v souladu s softwarem UC. Každý, kdo se již pokoušel telefonovat s pomocí VoIP s levnými nekvalitními náhlavními soupravami, ví, jak je to důležité. V tradiční telefonní síti je zvuk transmitováný v úzkém pásmu (300 Hz -3,600 kHz), když většina UC systemů obsluhuje širokopásmovou frekvenci do 6,800 kHz.

Zpráva Unified Communications: zvýšení produktivity, zjednodušení činnosti, připravená firmou Datamonitor na příkaz firmy GN Netcom, byla zpracována na základě výzkumu provedeného v září 2008 ve skupině 150 manažerů kontaktních center v západní Evropě a v Jižní Americe.

Exit mobile version