Nekvalitní péčí o zákazníky ztrácejí české firmy konkurenceschopnost

Společnost Kvintech prezentovala svůj aktuální průzkum, který se zabýval oblastí správy vztahů se zákazníky na českém trhu. Z výsledků studie vyplývá, že zatímco celosvětově se trh s aplikacemi pro řízení vztahů se zákazníky rychle rozvíjí, u malých a střední společnosti v Česku tomu nic nenasvědčuje. Přitom nedostatek kvalitní péče o zákazníky ohrožuje konkurenceschopnost českých firem. A to jak ve vztahu k zákaznicky orientovaným zahraničím společnostem a globálním korporacím, tak vůči lépe připraveným lokálním konkurentům.

Podle zprávy Kvintech právě nyní nastala doba, kdy by rychle expandující organizace, které vsadí na moderní trendy v oblasti CRM (řízení vztahů se zákazníky), mohly využít nejnovějších technologií k eliminaci těchto rizik. CRM systémy jsou používány pro specifické činnosti již delší dobu, ale z důvodů, jako jsou deregulace trhu, nové obchodní modely, Internet nebo elektronická komunikace, se kompletně mění pohled na tuto oblast. V dnešní době marketingoví odborníci čím dál více hovoří o tom, že je třeba změnit orientaci z produktů na zákazníky.

Požadavky zákazníků se globálně začínají přibližovat a firmy se snaží nabízet podobné produkty, čímž vzniká vysoká konkurence a získání a udržení zákazníků začíná být mnohem obtížnější, než tomu bylo v předcházejících desetiletích. Zájem o uspokojení zákazníka, snaha o jeho lepší poznání a komunikace s ním za účelem udržení a posílení jeho věrnosti jsou v centru pozornosti současného marketingu a implementace CRM se tak stává klíčovou záležitostí pro organizace všech velikostí.

Světový trh s CRM softwarem se rychle rozvíjí. Podle předpovědi analytické agentury Gartner by v letošním roce měl trh s CRM růst až o 14 % oproti roku 2007. Pokračování pozitivního růstového trendu je předpovídáno až do roku 2012.

Exit mobile version