Foursquare získá peníze na další rozvoj

Investiční společnost Andreessen Horowitz přispěje na rozvoj populární geolokační služby až několika desítkami milionů dolarů.

Podle dostupných informací použije Foursquare získaný kapitál především na svůj vlastní rozvoj a rozšíření. O úspěšném završení jednání mezi oběma stranami informovala dnes ráno agentura Reuters. Vzhledem k tomu, že se k jednání ani jedna ze zúčastněných stran dosud nevyjádřila, nejsou známy ani přesné podmínky smlouvy. Je tak otázkou, jak velký podíl ve Foursquare firma Andreessen Horowitz získá. Vzhledem k očekávané výši investice lze ovšem předpokládat, že se bude jednat o desítky procent.

Fousquare hledalo potencionální investory už v minulosti. Před několika měsíci se dokonce objevila zpráva, že americká technologická společnost Yahoo!, která v současnosti prochází silnou restrukturalizací, se zajímá buď o celkovou akvizici této služby, nebo alespoň získání majoritního podílu. Cena se údajně měla vyšplhat až na 100 milionů dolarů (zhruba 2,1 miliardy Kč), k dohodě ovšem nakonec nedošlo. Yahoo! nakonec oznámilo vstup do velmi podobné indonéské služby Koprol, pro kterou plánuje rozsáhlou expanzi.

Jak jsme vás už v minulosti informovali, Foursquare je zástupcem nové generace takzvaných geolokačních služeb, které pravděpodobně reprezentují trend, jakým se bude vývoj v příštích několika letech ubírat. Geolokační služby nejsou založeny na „pouhé“ internetové interakci mezi jejich uživateli, jako je tomu například u sociálních služeb Facebook a Twitter, ale přidávají ji další rozměr. Tím je místo, kde se daný uživatel právě nachází. Samotný Foursquare je pak založen na principu, kdy uživatel provede takzvaný „check-in“, tedy přihlásí se, kdykoliv, kdy je na nějakém zajímavém místě. Tím může být cokoliv od restaurace po pamětihodnost, nebo kavárnu. Po přihlášení pak může pozvat své přátele, aby se k němu přidali, tedy jej fyzicky navštívili, případně se může seznámit s dalšími uživateli služby, kteří jsou ve stejnou dobu přihlášení na tomtéž místě.

Vzhledem k založení služby na geografické poloze místa a fyzické přítomnosti uživatele v jeho blízkosti, přichází geolokační služby se zcela novými marketingovými možnostmi. Ty jsou založeny především na přímém oslovení potencionálního zákazníka takovou reklamou, která jej může skutečně zaujmout. Například, pokud je zákazník v kavárně, může být při check-inu upozorněn na aktuální akce, například koláč k vybrané kávě zdarma, a podobně. V případě geolokačních služeb se fantazii skutečně meze nekladou.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version