Francouzský vyhledávač požaduje od Googlu pokutu v řádech stovek milionů euro

Francouzský vyhledávač požaduje pokutu 295 milionů euro kvůli nepřiměřené převaze Googlu na trhu.

Místní konkurent Googlu vyhledávač 1pulsV tvrdí, že ovládnutí trhu vyhledávačů Googlem zabránilo rozvoji služeb nabízených v zemi konkurencí. Dominance Googlu podle Francouzů brání méně známým společnostem vydělávat na reklamě, a kromě toho největší vyhledávač na světě prý ve výsledcíh vyhledávání upřednostňuje své vlastní stránky.

Pařížská společnost 1plusV oznámila, že Google v soudním sporu žádá o nahrazení ušlých zisků. Společnost také vyzývá Google, aby zveřejnil detaily nečestného jednání na své francouzské domovské stránce po dobu posledních tří měsíců. Google v průběhu předchozích čtyř let používal neetické praktiky, aby podkopal schopnost společnosti 1plusV generovat obchody a reklamy, je uvedeno na stránkách 1plusV. Zmíněné neetické praktiky zahrnují dušení technologické konkurence a manipulaci s přirozenými výsledky vyhledávání.

1plusV tvrdí, že mezi lety 2007 a 2010 bylo na 30 jejích „vertikálních vyhledávačů“ Googlem blacklistováno. Reklamní služba Googlu Adsense zadusila trh tím, že konkurenčním vyhledávačům vnutila, aby používaly stejnou technologii.

Stížnost jsme právě obdrželi, proto se k tomu ještě nemůžeme vyjádřit, řekl bruselský mluvčí Googlu Al Verney. Vždy se snažíme dělat to, co je nejlepší pro uživatele. Je to hlavní zásada naší společnosti, a rádi to objasníme.

Tento soudní spor ve Francii přichází jen pár dnů poté, co Google oznámil, že americká federální obchodní komise zahájila antimonopolní vyšetřování jeho vyhledávací a reklamní činnosti. Jde tak o další z řady právních bojů proti Googlu, k nimž patří i vyšetřování Evropskou unií, které se týká podobných záležitostí. V Evropské unii vznesly proti Googlu stížnost již tři vertikální vyhledávače včetně britského Foundem a nyní francouzského 1plusV.

Společnost vznesla další stížnost před Evropskou komisí v únoru tohoto roku, když obvinila Google ze svazování vyhledávaných výrazů v rámci reklamní služby AdWords způsobem, který nepodporuje přirozenou soutěž, podobně jako když Microsoft spojil Internet Explorer s operačním systémem Windows.

Zdroj: The Register

Exit mobile version