Gartner: nárůst trhu s CRM software o 23 %

Podle nových výsledků zkoumání analytiků společnosti Gartner vzrostl v loňském roce objem světového trhu s customer relationship management softwarem (CRM) o 23% a dosáhl celkové hodnoty 8.1 miliardy amerických dolarů. Zisky na trhu s CRM softwarem rostou podobným tempem již od roku 2004 a jsou v současné době generovány zejména poptávkou v zemích s rozvíjející se ekonomikou, rychlým rozšiřováním modelu SaaS (softwaru jako služby) a investicemi firem do oblasti udržení zákazníků.

CRM neboli software pro řízení vztahů se zákazníky dosáhl v minulém roce hodnoty 8,1 miliardy dolarů. V roce 2006 se tento trh pohyboval na hodnotách 6,6 miliard dolarů. Znamená to tedy meziroční nárůst o 23 procent.

Největším prodejcem CRM software v minulém roce byl německý SAP s tržním podílem 25,4 procent. Pozici dvojky si udržel Oracle, jehož výsledek byl podíl 16,3 procenta světového trhu. Pomyslný bronz mezi globálními výrobci patří společnosti SalesForce.com. Právě SalesForce.com a Microsoft zaznamenaly nejmarkantnější individuální růst na trhu. Výsledek SalesForce byl zhruba 50 procentní růst, u Microsoft to bylo dokonce o 88 %.

Největší koncentrace trhu s CRM software již tradičně zůstává v západních ekonomiích, na druhou stranu rozvojové ekonomiky se podílely na trhu s CRM jen z 15 procent. V minulém roce se celých 53 % trhu s CRM soustředilo v Severní Americe a 32 % na evropském kontinentu. Nicméně rozvojové trhy začínají narůstat. Růst je patrný i v zemích Latinské Ameriky a asijsko pacifickém regionu.

Exit mobile version