Gemius vyhrál tender na měření návštěvnosti internetu na Slovensku

Gemius, lídr v oblasti průzkumu internetu v Evropě, severní Africe a na Blízkém východě, byl zvolen dodavatelem oficiálního auditu návštěvnosti webových stránek na Slovensku. Slovenské sdružení pro internet, IAB Slovakia, oznámilo, že vítězi tendru, Gemius Slovakia ve spolupráci s MEDIARESEARCH Slovakia, budou provádět měření od 1. ledna 2012 po další tři roky.

Výběrové řízení na oficiální měření internetu pro slovenský trh bylo vyhlášeno IAB Slovakia v lednu 2011 a zúčastnili se ho tři uchazeči: Gemius ve spolupráci s MEDIARESEARCH a také comScore a TNS Slovakia. Slovenské sdružení pro internet hodnotilo ve výběrovém řízení splnění všech požadavků uvedených v zadání tendru, zkušenosti kandidátů a také navrhovaná výzkumná řešení a služby. Společnosti Gemius a MEDIARESEARCH Slovakia tak porazily ve finále tendru firmu TNS Slovakia, a budou pokračovat ve své předchozí spolupráci s IAB Slovakia.

Nová etapa projektu měření návštěvnosti internetu na Slovensku bude sestávat z několika modulů: měření návštěvnosti webových stránek, studie o návštěvnosti internetu z mobilních zařízení a také výzkum sledovanosti online videa. Díky použití analytického nástroje nové generace gemiusTraffic 2.0 nabídne další fáze projektu AIMMonitor rozsáhlé inovace. Nejdůležitější z nich bude zavedení nové metodologie výpočtu dat, která umožní rychlejší dodání měsíčních výsledků návštěvnosti internetu spolu se sociodemografickou strukturou internetové populace.

Další novinkou je dostupnost údajů o počtu reálných uživatelů v online aplikaci (http://online.aimmonitor.sk) již druhý den po ukončení sledovaného období (den/měsíc/týden) a také snížení věkové kategorie uživatelů internetu z 14+ na 12+, což umožní přesnější porovnání dat návštěvnosti internetu a televize. V nové etapě výzkumu bude zaveden počet zobrazení stránek generovaných mobilními zařízeními, Gemius plánuje rovněž zavedení reportů s počtem reálných uživatelů navštěvujících internet prostřednictvím mobilních zařízení a následné vytvoření panelu uživatelů internetu používajících mobilní zařízení.

„Jsem přesvědčen, že jsme udělali další důležitý krok pro rozvoj slovenského internetového odvětví. Trh bude mít k dispozici spolehlivá a kvalitní data od společnosti Gemius, která prokázala svou profesionalitu již v současné etapě výzkumu návštěvnosti internetu a její pozice je ještě silnější díky zavedení inovací v projektu AIMMonitor”, komentuje rozhodnutí IAB Slovakia předseda výkonné rady sdružení, Milan Csaplár.

„Vítězství ve výběrovém řízení na měření internetu na Slovensku je pro nás velkým úspěchem, jelikož příprava a vývoj nabízených řešení byly poměrně náročné. Slovensko je prvním trhem, kde bude zavedena nová „EC prim“ metodologie s kratším časem výpočtu dat. Věnujeme se také výzkumu v oblasti mobilního internetu, zahrnujícího například počet zobrazení stránek pocházejících z mobilních zařízení, což nám umožní porovnat dosah mobilního a klasického internetu. Doufáme, že inovace dostupné v nové etapě AIMMonitoru poskytnou všem médiím sdruženým v IAB Slovakia, analytikům a novinářům spolehlivé údaje o uživatelích internetu na Slovensku,” říká Tomáš Gregor, ředitel společnosti Gemius Slovakia.

Exit mobile version