Google údajně zvažuje akvizici slevomatů LivingSocial a BuyWithMe

Dvojice populárních amerických slevomatů LivingSocial a BuyWithMe má Google vynahradit neúspěch ve snaze koupit světovou jedničku Groupon.


Googleplex, sídlo společnosti Google

Internetový gigant Google nepolevuje ve svých plánech na proniknutí do oblasti slevomatů. Po nedávném krachu jednání o převzetí americké a de facto i světové jedničky v této oblasti, společnosti Groupon, se Google soustředí na další příležitosti. Dvěma nejžhavějšími kandidáty by podle listru The New York Times měli být slevomaty LivingSocial a BuyWithMe, jejichž obchodní nápad je velmi podobný Groupon. Na rozdíl od něj ale jak LivingSocial, tak BuyWithMe, disponují mnohem menší členskou základnou. Zástupci obou společností stejně jako mluvčí Google se k údajným jednáním odmítli vyjádřit.

Vstup do oblasti slevomatů sice pro Google nemusí být zcela nezbytný, rozhodně je ale klíčový pro udržení si současného postavení a tržního podílu společnosti. Přestože samotné příjmy z provozu slevomatu jsou v porovnání s finanční bilancí Google velmi nízké, potenciál spočívá v možné synergii s dalšími službami Google, které celosvětově používají desítky milionů lidí. Jinými slovy tento efekt by i z dnes menšího internetového slevomatu mohl v delším období vytvořit světovou jedničku.

Údajná jednání o koupi LivingSocial a BuyWithMe tak ve své podstatě dávají větší smysl, než akvizice samotného Groupon. Ten byl pro Google jak velmi drahý, tak i „zbytečně rozsáhlý“ – jinými slovy proč kupovat světovou jedničku, když využitím vlastní uživatelské základny mohu dosáhnout stejného efektu? Akvizice Groupon tak dávala smysl jen jako preventivní opatření, tedy aby firmu nemohl získat některý z konkurentů Google.

Připomeňme si, že Google o akvizici slevomatu Groupon jednal před několika týdny. Podle neoficiálních zdrojů se cena měla vyšplhat až na astronomických 6 miliard dolarů, respektive tedy zhruba 114 miliard Kč. To by z transakce, pokud by byla uzavřena, pravděpodobně učinilo nejnákladnější akvizici v technologické oblasti v celém letošním roce. Důvodem pro krach jednání nakonec byla, poměrně paradoxně, právě cena. Nabízených 6 miliard dolarů údajně neodráželo budoucí perspektivy Groupon a Google by tak firmu získal příliš levně. Nutno podotknout, že Groupon je zcela soukromě vlastněnou společností, vzhledem k čemuž nemusí zveřejňovat své finanční výsledky. Díky tomu tak není známo jak velký, pokud vůbec nějaký zisk firma ve skutečnosti generuje.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version