Google má v Česku téměř 40% na trhu vyhledávačů

Tuzemské zastoupení internetové společnosti Google si za své tříleté působení v Česku získává stále silnější pozici na trhu internetových vyhledávačů. Americká firma zde drží již více než třetinu trhu online vyhledávání. Googlu tak patří druhá pozice za vedoucím Seznamem.cz, kterému postupně ukrajuje procenta z podílu.

Informace analytických firem hovoří též o tom, že oba vyhledávače používá 64 procent uživatelů.

Víc než třetina podílu

Český Google se dle lokálního průzkumu Nurago/Insights Consulting v letošním roce přiblížil 40% podílu na trhu v rámci počtu dotazů ve vyhledávači (38 %). Průzkum byl realizován v červenci 2009. Google dle srpnových statistik Navrcholu.cz drží dohromady s partnerem Centrum Holdings (počet přístupů na stránky z vyhledávačů) 35% podíl na českém trhu vyhledávání.

Už v hodnocení z předchozího roku označilo Google za svůj primární vyhledávač 39 % českých uživatelů (Factum Branding Study, 2008). Reklama ve vyhledávání Google roste v České republice ve dvouciferných číslech.

Kvantitativní studie Insights Consulting uvádí, že je Google v Česku nejznámějším vyhledávačem (spontánní znalost značky 84 %) a respondenty nejčastěji považovaným vyhledávačem budoucnosti (63 %). V současné době jej kromě jiných českých vyhledávačů používá 76 % českých uživatelů (Nurago, červenec 2009). Google je také nejfrekventovaněji doporučovaným vyhledávačem (77 %) a až 70 % respondentů by Google doporučilo českým firmám.

Místním firmám nabízí Google kromě lokálního i mezinárodního vyhledávání i 10 lokalizovaných byznysových služeb a silný zásah v rámci obsahové sítě Google (73 % internetové populace), do které patří i YouTube (jednička na českém trhu online videa).

Google jako jeden z preferovaných vyhledávačů

„Přestože Google začal na českém trhu vyhledávání jako ne příliš rozšířený vyhledávač, dnes ho zná téměř každý Čech a až 3/4 uživatelů jej používají paralelně s jinými vyhledávači,“ říká Taťána le Moigne, ředitelka české pobočky Google. Představitelka českého Googlu ještě dodala, že předpokládá rostoucí trend Google reklamy ve vyhledávání v České republice.

Za poslední rok došlo k dalšímu rozšíření českého týmu a přesunu inženýrského týmu do evropské Mekky vývojářů, Curychu. Zároveň se navýšil i počet lokalizovaných služeb a funkcí pro uživatele i firmy na 52, což představuje jedno z nejsilnějších produktových portfolií v Evropě.

Exit mobile version