Google zpřístupnil vyhledávací engine Caffeine

Logo

Internetový gigant Google před několika dny začal s nasazením nového vyhledávacího engine, který ponese jméno Caffeine. Nová verze vyhledávací architektury má být podstatně rychlejší ve vyhledávání. Oproti původní verzi má být schopen dodat výsledky za poloviční čas.

Google svůj nový search engine zpřístupnil k otestování. Podle prvních výsledků je Caffeine opravdu rychlejší a relevance výsledků je daleko lepší. Jedná se o zajímavou odpověď Googlu na červnové uvedení engine Bing od konkurenčního výrobce Microsoft.

Zajímavost pro SEO experty

Novinka Google Caffeine má ve srovnání se starší verzí indexovat více stránek. Z hlediska SEO je zajímavé, že obměnou podle všeho prošel i algoritmus vyhledávání. V novém algoritmu je používaná celistvější kombinace klíčových slov pro vyhodnocení významu stránky.

Google spustil tzv. „architekturu další generace“ pro potřeby webových vývojářů, ale i běžných uživatelů. Nová technologii Caffeine je však stále ve fázi vývoje. Vývojáři internetového obra Google na ní pracovali několik posledních měsíců.

Uživatelé si mohou Google Caffeine vyzkoušet na adrese www2.sandbox.google.com. Google sandbox je testovací prostředí, kde se odděluje nový kód od produkčních systémů. Google na oficiálním firemním blogu uvádí, že s netrpělivostí čeká na reakce uživatelů Caffeine. Inženýri pak zajímají především diferenciace výsledků hledání pomocí starší verze a nové systému Caffeine.

Konkurent Bing od MS

Na začátku června Microsoft spustil svůj nový internetový vyhledávač Bing. Jedná se o ambiciózní projekt softwarového výrobce, jak se výraznějším způsobem prosadit na trhu vyhledávání. Tomu doposud vévodí bezkonkurenční Google. Hlavím cílem Microsoft je v případě nového vyhledávače především zjednodušení samotného vyhledávání, usnadnění orientace a provázání nejrůznějších informací.

Exit mobile version