• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Google: jak si stojí české firmy na Internetu

itbiz
15. 3. 2013
| Články

Český Google vydal ve spolupráci s agenturou Millward Brown a Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR druhou studii o využívání internetových technologií českými firmami a podnikateli, studie s názvem České firmy na internetové vlně navazuje na „Zemi internetovou“, co se za dva roky změnilo?

Google chce aby firmy více inzerovaly, ty ale mají často strach z nízké efektivity

 Jaké reklamní kanály firmy preferují (Zdroj: České firmy na internetové vlně; březen 2013)

Jaké reklamní kanály firmy preferují (Zdroj: České firmy na internetové vlně; březen 2013)

Využití Internetu a online nástrojů v podnikání firem se v Česku podle průzkumu dostává do další fáze. Poté, co firmy překonaly počáteční strach z Internetu a online prezentace, začínají si pomalu uvědomovat i možnosti online reklamy. Přestože čtvrtina firem by do ní chtěla investovat i více, ti, co ji nevyužívají, mají obavy, že je drahá, neefektivní a příliš komplikovaná. Samotný Google chce tyto obavy překonat prostřednictvím sítě expertů specializovaných na MaSP a také vzděláváním, včetně nového webu www.navlneinternetu.cz ve spolupráci s AMSP. Dnešním dnem spouští také novou zjednodušenou reklamní službu pod názvem AdWords Express.

Internet je silnou zbraní hlavně pro SMB se zaměřením na prodej

 Kdo se neobejde bez pravidelné reklamy (Zdroj: České firmy na internetové vlně; březen 2013)

Kdo se neobejde bez pravidelné reklamy (Zdroj: České firmy na internetové vlně; březen 2013)

Fakt, že Česko je Zemí internetovou, je důležitý i pro segment malých a středních podniků. Podle studie BCG Internet vytváří pro cenově sensitivní české spotřebitele atraktivní alternativu k drahým nákupům a malému výběru, který je k dispozici v kamenných obchodech. Stačí vzít v potaz, že více než tři čtvrtiny nakupujících Čechů (76%) dělají před nákupem průzkum na Internetu a celá třetina online nakupuje.

Více než čtyři z deseti nákupů v českém kamenném obchodě jsou údajně ovlivněny Internetem (zdroj: consumerbarometer.eu). Na základě studie „České firmy na internetové vlně” [PDF] je možné konstatovat, že české firmy se ve využívání Internetu a online nástrojů posunuly do dalšího stádia. 60% firem je online prostřednictvím vlastních webových stránek. Ty jsou zatím také číslem jedna z hlediska míry další investice do jejich vylepšení a lepšího využití.

I přesto se zatím firmy jen zřídka věnují zlepšení samotné dohledatelnosti webu, a to buď pomocí reklamy ve vyhledávání (28%) nebo prostřednictvím SEO (search engine optimization 7%). Jenom málo z nich má e-shop nebo využívá reklamu na sociálních sítích (méně než 10%). Zejména firmy do 10 zaměstnanců zatím pořád sázejí na tradiční offline formáty jako letáky, místní outdoor nebo reklamu v tisku.

„Víme, že firmy zájem mají, ale chybí jim hlavně čas na to, aby – pro ně zatím velmi složitý svět online marketingu – probádaly samy. Určitě potřebují pomocnou ruku od komerčních společností a odborníků na českém trhu,” říká Eva Svobodová, ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která s podnikateli a firmami dlouhodobě spolupracuje, a dodává: „*Ve spolupráci s Googlem navazujeme na realizované vzdělávací projekty a podnikatelům a firmám dáváme k dispozici webovou stránku, která nabídne důležité zdroje informací a rady, jak se zorientovat ve světě online reklamy a marketingu.” *

Jiný pohled na internetovou reklamu

Nejčastější důvody obav z internetové reklamy (Zdroj: České firmy na internetové vlně; březen 2013)

Nejčastější důvody obav z internetové reklamy (Zdroj: České firmy na internetové vlně; březen 2013)

Posun je vidět také ve vnímání online reklamy, kterou firmy považují za třetí nejdůležitější nástroj propagace. Investovat do online reklamy v budoucnu chtějí převážně firmy z oblasti nemovitostí, prodeje a opravy aut. Zájem mají i expertní profese (právo, výzkum, apod.) a také technologické obory. Nicméně přes mnohem vyšší deklarovaný zájem ji zatím skutečně využívá pouze třetina z nich. Z těch, kteří online reklamu nevyužívají, si až třetina myslí, že je drahá, pětina, že není efektivní (nevidí návratnost investic). Každá sedmá firma má za to, že online reklama je komplikovaná, sami si s ní podnikatelé prý neporadí a potřebují pomoc zvenčí.

Pokud online reklamu využívají, většinou (70%) jde o reklamu ve vyhledávání, která dokáže velmi efektivně zachytit zájem potenciálních zákazníků, kteří si tak firmu najdou sami. Po webu je to hned druhá oblast, do které chtějí firmy investovat.

Společnosti oceňují možnost přesně cílit na uživatele Internetu v určité lokalitě nebo regionu, jasnou kontrolu nad rozpočtem a možnost vše ovládat „online”. Problémem reklamy ve vyhledávání může být podle průzkumu její samotné nastavení, jelikož ho za snadné považuje jenom 20% firem.

„Oblast internetového marketingu se vyvíjí velmi dynamicky, a tak není divu, že se firmy bojí, že půjde o časově i finančně náročnou investici. Přitom díky tomu, že Internet umožňuje reklamu přesně cílit, měřit a mít tak plnou kontrolu nad rozpočtem, je riziko ve srovnání s ostatními formáty téměř nulové. A nezáleží na velikosti rozpočtu, reklamu na Internetu může vyzkoušet každý,” myslí si Martina Laresová, marketingová manažerka pro B2B z českého Googlu, a dodává: „Každý třetí nakupující v Česku už nakoupil na Internetu a firmy by si měly vyzkoušet, zda náhodou tu jejich „online výlohu,” tj. web nebo internetový obchod, nehledá marně. Nebo v horším případě, když hledá, tak nachází jejich konkurenci.”

Rubriky: ByznysEkomerceInternet

Související příspěvky

Zprávičky

Counterpoint: Apple se letos vrátí do čela světového trhu s chytrými telefony

27. 11. 2025
Zprávičky

Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let (aktualizováno)

26. 11. 2025
Zprávičky

Americký výrobce počítačů HP se chystá do roku 2028 propustit až 6 000 lidí

26. 11. 2025
Huawei AI ilustracni
Zprávičky

Meta jedná o investici miliard dolarů do čipů Googlu

26. 11. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Counterpoint: Apple se letos vrátí do čela světového trhu s chytrými telefony

ČTK
27. 11. 2025

Americká technologická společnost Apple se v letošním roce poprvé za více než deset let

Průzkum Acronis: téměř 50 % českých organizací si nemůže dovolit ztratit data za více než 4 hodiny

Pavel Houser
27. 11. 2025

17 % respondentů vyžaduje od systémů obnovy po havárii, aby garantovaly zálohu starou maximálně

Gordic a Cybrela přinášejí komplexní řešení kybernetické bezpečnosti

Sněmovna schválila roční odklad využívání e-Legislativy pro novely zákonů

ČTK
27. 11. 2025

Povinné využívání systému e-Legislativa pro vytváření a projednávání novel zákonů a zákonných opatření Senátu

Europoslanci vyzvali k zákazu sociálních sítí pro osoby mladší 16 let (aktualizováno)

ČTK
26. 11. 2025

Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu

Americký výrobce počítačů HP se chystá do roku 2028 propustit až 6 000 lidí

ČTK
26. 11. 2025

Americký výrobce osobních počítačů HP se kvůli zefektivnění provozu a zavádění umělé inteligence (AI)

Huawei AI ilustracni

Meta jedná o investici miliard dolarů do čipů Googlu

ČTK
26. 11. 2025

Americká společnost Meta Platforms, která vlastní mimo jiné sociální síť Facebook, jedná s Googlem

ČTÚ začne zřejmě od poloviny příštího roku dohlížet na používání AI v Česku

ČTK
26. 11. 2025

Český telekomunikační úřad bude pravděpodobně od poloviny příštího roku dohlížet na používání umělé inteligence

Čínský internetový prodejce Alibaba zvýšil čtvrtletní tržby, zisk předčil odhady

Pavel Houser
25. 11. 2025

Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding zvýšil čtvrtletní tržby meziročně o pět procent na

Tiskové zprávy

Zyxel Networks představuje první průmyslový WiFi 7 přístupový bod pro rychlejší přechod na průmysl 4.0

Nové skenery Canon imageFORMULA: Maximální výkon na minimálním prostoru

Když cloud nestačí: proč se firmám vyplatí trvalé licence Microsoft

Inovované tablety Dell Pro Rugged 10 a 12 nabízí vyšší výkon a delší provoz na baterii

Den otevřených dveří na FEL se blíží

Optici pomáhají vytvořit stavební kámen evropského kvantového internetu

Zpráva dne

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Neděste se upgradu: Windows 11 Pro na Halloween jen za €20.00 na Goodoffer24

Redakce
15. 10. 2025

Halloween je tady a s ním i strašidelné ceny za software! Tak neváhejte a...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Neocloudy – nové slovo, prudký růst?

Pavel Houser
24. 11. 2025

Opět se vše točí kolem GPU a AI. Poskytovatelé cloudových služeb nového typu („neoclouds“) mají v...

Slovník

Malware

Kupní síla

.A

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia.  Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace veře Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.