Google: mobilní reklama je budoucnost

Poplatky za mobilní reklamy v blízké budoucnosti, alespoň podle Googlu, překonají poplatky za běžnou počítačovou reklamu.

Podle viceprezidenta společnosti Google, Vica Gundotra, k tomu dříve nebo později dojde, nelze ale přesně určit za jak dlouho. Jen Google za poslední dva roky znásobil svůj zisk z mobilní reklamy více než pětkrát. Největší zájem firma eviduje především o tzv. pay-per-click reklamy, tedy způsobu, kdy firmy platí na základě počtu kliknutí na určitý odkaz. Po získání dominance v oblasti internetového vyhledávání je tak segment mobilní reklamy tou oblastí, do které Google hodlá proniknout nyní. Ve středu zájmu společnosti leží především stále oblíbenější smartphony. I proto Google koncem roku 2008 představil vlastní operačním systém Android. V lednu letošního roku firma navíc oznámila akvizici společnosti AdMob, jedné ze špiček v oboru mobilní reklamy, za 750 milionů dolarů (zhruba 14 miliard Kč).

Zdroj: Reuters

Exit mobile version