Google zvýšil zisk o 19 %, YouTube brzy bude ziskový

Logo

Internetový gigant Google se v minulém týdnu prezentoval se svými výsledky hospodaření. Firma oznámila navýšení svého zisku ve druhém čtvrtletí o 19 procent. Růst zisku téměř o pětinu se firmě podařil i přes trvající ekonomickou krizi, která výrazně poznamenala trh s reklamou. Před několika dny se navíc šéf Googlu Eric Schmidt vyjádřil ve smyslu optimistického výhledu k ziskovosti serveru YouTube pro sdílení video obsahu.


YouTube

Pětinový růst zisku

Americká internetová společnost Google zaznamenala ve druhém čtvrtletí čisté příjmy ve výši 1,48 miliardy dolarů ve srovnání s příjmy 1,25 miliardy dolarů za stejné období v loňském roce. Google v období od dubna do června vykázal tržby v hodnotě 5,52 miliardy dolarů. Ve srovnání s rokem 2008 stouply o tři procenta. Analytici ve svých predikcích očekávali tržby ve výši 5,49 miliardy dolarů.

Nastavení podnikatelského modelu Google je takové, že společnost čerpá své příjmy zejména z prodeje reklamy. Google je však v porovnání s jinými podniky, které fungují na podobném principu, odolnější vůči propadu ekonomiky.

Návratnost investic do YouTube se blíží

V roce 2006 Google odkoupil YouTube za 1,65 miliardy dolarů. Šlo vůbec o jednu z největších akvizicí v dějinách internetu. Ke konci minulého roku byla v rámci serveru YouTube spuštěna nová služba přinášející nový formát prodeje hudby a her prostřednictvím svých partnerů. Jde o jeden z prvních kroků, díky nimž chce Google výrazně navýšit zisky, které budou těžit právě z vysoké popularity této služby.

Podle vyjádření CEO Google Erica Schmidta z minulého týdne by se měla služba YouTube stát navzdory vysokým investicím již brzy ziskovou. Přestože analytici byli z důvodů vysokých investic do serveru pro sdílení videí skeptičtí, šéf Google řekl: „YouTube je v tuto chvíli na takové vlně, která nás velice uspokojuje.“

Schmidt také vyzdvihl roli YouTube v činnosti marketingových subjektů a reklamních agentur, kterým server nabízí prostor pro realizaci nápadů v reklamní činnosti. Další z představitelů firmy Jonathan Rosenberg, vedoucí oddělení product managementu a marketingu, hovořil o pozitivních výsledcích firmy v monetizaci videí, které jsou podporovány reklamou.

Na YouTube je každou minutu nahráno v průměru téměř 13 hodin videí. Analytici již dříve odhadovali, že by YouTube mohlo v letošním roce vydělat až 200 milionů dolarů.

Zdroj

Google sees YouTube profitable in near future

Exit mobile version