Google ruší Wave, není o ní zájem

Společnost ve středu oznámila, pozastavuje další vývoj služby Wave, která měla změnit způsob, jakým lidé komunikují online.

Když Google zhruba před rokem svou novinku Wave představoval, hovořil o nových možnostech komunikace, o kombinaci e-mailu a instant messagingu či širokých možnostech spolupráce na různých dokumentech a projektech v reálném čase. Wave mělo být také platformou pro vývojáře třetích stran, kteří měli rozšiřovat jeho funkcionalitu prostřednictvím webových aplikací.

Realizace těchto idejí se však přinejmenším na čas odkládá. Google na svém firemním blogu oznámil, že tuto sociální službu posílá k ledu. „Wave nezaznamenalo takovou míru přijetí, kterou jsme očekávali. Neplánujeme jeho další vývoj coby samostatného produktu,“ napsal v příspěvku Urs Holzle, senior viceprezident Googlu. Podle něj však není vyloučeno, že by se technologie mohla objevit v dalších projektech.

Už v počátcích tvůrci Jens a Lars Rasmussenovi říkali, že rozvoj služby Wave se bude odvíjet od toho, kolik lidí ho začne využívat. V testovacím provozu, který byl zahájen v září minulého roku, Google využíval pozvánek a zájemci z celého světa netrpělivě čekali na to, až budou moci službu vyzkoušet.

Kolik uživatelů nakonec službu začalo využívat, není známo, zájem však zdaleka nenaplnil původní očekávání. Důvody přitom mohou být různé. Mnoho lidí, kteří službu vyzkoušeli, si například stěžovali, že je příliš složitá, jiní zase nerozuměli, k jakému účelu by ji měli použít. Možná jen koncept nezapadal do potřeb dnešního trhu. Objevují se také spekulace, že si Google pouze vyklízí prostor pro své další sociální projekty.

„Je to velmi chytrý produkt. Těžko říct, proč nefungoval,“ řekl nedávno Eric Schmidt, výkonný ředitel společnosti Google. Podle něj však není žádnou tragédií, že se služba neuchytila. Společnost totiž často zkouší, zda se některé projekty na trhu uchytí, a pokud ne, nebojí se je stáhnout. Příkladem z nedávné doby je třeba pokus Googlu prodávat mobilní telefony se systémem Android přímo prostřednictvím vlastního webu. Zájem byl však malý a internetový prodej byl po sedmi měsících ukončen.

Zdroj: Google

Exit mobile version