Google neuzavře spolupráci s Yahoo! v oblasti reklamy

Tmobile_logo

Internetový gigant Google oznámil své rozhodnutí neuzavírat dohodu o spolupráci v oblasti reklamy se svým největším rivalem Yahoo!. Provozovatel internetového společnosti upustil od reklamní aliance s Yahoo! chystané při internetovém vyhledávání z důvodu nesouhlasu antimonopolních regulátorů i inzerentů. Informaci prezentoval včera v internetovém deníku firmy hlavní právník Googlu David Drummond.

„Po čtyřech měsících vyhodnocování a přemýšlení, včetně diskusí o různých možných změnách připravované dohody, je jasné, že se jí vládní regulátoři a někteří inzerenti nadále obávají,“ komentoval situaci Drummond na webu. Vzápětí dodal postoj Google. Firma je podle jeho vyjádření zklamána tím, že své strategické plány nemohla realizovat.

Plánované spojení odvěkých konkurentů ve vyhledávání Google a Yahoo! oznámily už v červnu letošního roku. Myšlenka Yahoo! byla taková, že umístí reklamy Googlu na své internetové stránky. za tohoto předpokladu Yahoo! mohlo inkasovat čistý příjem v hodnotě 800 milionů dolarů navíc. S tím ovšem nesouhlasily mnohé hlasy ze strany inzerentů. Proto firmy samotné uskutečnění spolupráce odkládaly, aby mohlo ministerstvo spravedlnosti rozhodnout o vlivu dohody na hospodářskou soutěž, o čemž informovala Reuters.

Jedním ze subjektů, který s plánem nesouhlasil, byla například organizace Public Interest Group (PIRG) zastupující americké spotřebitele.

Exit mobile version