Google: search je pro retail klíčovým marketingovým nástrojem

Lokální průzkum, který pro společnost Google realizovala agentura TNS, odhalil, že internetové vyhledávače pro české internetové obchodníky představují jeden z hlavních marketingových nástrojů.

Konkurenční výhoda searche oproti jiným kanálům prý spočívá v tom, že dokáže zachytit aktuální poptávku, a zároveň být obchodním kanálem, který pomáhá generovat zisky. Průzkum odhalil například to, že vyhledávače jsou velmi důležité nebo extrémně důležité pro nalezení informací o domácích spotřebičích (96% respondentů), spotřební elektronice (94% respondentů) a potřebách pro zahradu (81% respondentů). Zákazníci se přitom orientují převážně podle ceny, tu absolutně upřednostňuje až 89 % respondentů.

„Internetový vyhledávač je pro nás klíčovým marketingovým nástrojem, který nám přináší podstatnou část celkové návštěvnosti. Snažíme se ho tedy využívat naplno a v rámci textové reklamy rosteme meziročně zhruba o 100%, což se nám daří díky precizní optimalizaci reklamy, ale též vynalézavosti týmu,“ prohlašuje Petr Král, marketingový ředitel internetového obchodu Mall.cz .

Jeho názor potvrzuje také Jiří Matoušek, marketingový manager společnosti Datart, který tvrdí: „Věříme ve zdravý selský rozum a z něho plynoucí rozhodování a řízení marketingových aktivit. Internetový vyhledávač je proto pro nás více než jen zajímavý zdroj obratu, je to i indikátor nových trendů a také budoucí zákaznické poptávky.“

Podle Google většina kamenných řetězců zatím výhody cílené online reklamy ignoruje a nechává se tak online shopy zbytečně připravovat o zisk.

Parametry průzkumu:
• Cílová skupina: internetoví uživatelé
• Vzorek: 1000 respondentů
• Věk: 14+
• Metodologie: online dotazník
• Sběr dat: listopad 2010

Exit mobile version