Google zkouší pronikat do oblasti sociálních sítí zadními vrátky

Namísto představení zcela nové služby se Google vydá cestou postupného „obohacování“ některých vlastních produktů o prvky sociálních služeb..


GMail je jedním z kandidátů na rozšíření o „sociální“ prvky.

Plány společnosti Google v oblasti sociálních sítí na včerejší konferenci Google Zeitgeist představil Eric Schmidt, CEO Google. Ten tak otevřeně připustil, že internetový obr má o vstup do oblasti sociálních sítí opravdu zájem. Na rozdíl od výstavby a propagace zcela nového portálu ale Google plánuje některou ze svých stávajících komunitních služeb rozšířit o prvky sociálních sítí. Kterou konkrétní službu měl Schimdt na mysli není bohužel známo. Lze tak očekávat, že nástup a vývoj nové sociální sítě bude velmi pozvolný a Google se pro ni pokusí „získat“ maximum uživatelů v současnosti využívající ostatních služeb firmy.

Nejžhavějším kandidátem na rozšíření o „sociální“ prvky je pravděpodobně primárně freemailová služba GMail. Ta v poslední době prochází značným rozvojem – v minulých týdnech byla rozšířena například o možnost uskutečnění telefonních hovorů na čísla v USA a Kanadě, či přibylo také automatické filtrování příchozích emailů Priority Inbox. Na druhou stranu se velmi často spekuluje i o vzniku zcela nové (přejmenování některé současné?) služby nazvané Google ME. Tato varianta je ovšem, vzhledem ke včerejšímu schmidtovu projevu o postupném budování sociální sítě, poměrně málo pravděpodobná.

Vstup do oblasti sociálních sítí je pro Google zajímavý především z hlediska rozšíření vlastního reklamního byznysu. Potenciál sociálních sítí, respektive tedy miliony jejich uživatelů, představuje z hlediska marketingu velmi zajímavou oblast, která má dosud jen jeden problém – málokdo ví, jak ji využít. Určitou „naději“ ovšem skýtají například geoslužby, které, zdá se, budou představovat trend budoucího vývoje sociálních sítí.

Pravděpodobnost, že by se Googlu podařilo významněji ohrozit Facebook, nejoblíbenější sociální síť dnešní doby, je ovšem velmi nepravděpodobná. Jak už bylo zmíněno dříve, alespoň ze začátku se většina uživatelů „googlovské“ sociální sítě bude rekrutovat především ze současných uživatelů ostatních služeb Google. To sice samo o sobě není problém, pokud se ale Googlu nepodaří oslovit i další zájemce, může jeho projekt sociální sítě skončit podobně, jako nedávno představená služba Ping společnosti Apple – ta v praxi není ničím jiným, než projektem, který zaujal pár milionů uživatelů iTunes a prakticky nikoho jiného. Takový výsledek by pro Google bezesporu představoval zklamání.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version