Google v lednu předběhl Seznam.cz, alespoň podle Toplistu

Vyhledávač Google v České republice v lednu podle statistik služby Toplist předběhl v jedné z metrik Seznam.cz.

Otázkou samozřejmě zůstává nakolik je služba Toplist, obdobně jako alternativní Navrcholu, relevantním měřítkem, neboť zasahuje pouze zlomek českého internetového trhu. Netmonitor, který je u nás, alespoň na úrovni všeobecného konsenzu, chápán jako jediný skutečně relevantní arbiter návštěvnosti, bohužel data o Google ze strategických důvodů nezveřejňuje.

Toplist pochopitelně nevyhodnocuje přímo počet uživatelů využívající oba vyhledávače, neboť jednoduše taková data nemá (narozdíl například právě od Netmonitoru) k dispozici. Místo toho služba měří počty kliknutí ve výsledcích vyhledávání prostřednictvím nichž oba vyhledávače generují provoz na stránkách monitorovaných Toplistem.

V prvních dvou lednových týdnech přivedl podle této metriky Google na měřené stránky více uživatelů než Seznam.cz. V druhém týdnu Google vygeneroval 49,5 % provozu, kdežto Seznam pouze 48,6 %. Na první pohled jde o zanedbatelné rozdíly, ale ještě v meziročním srovnání byl poměr 59,9 % pro Seznam a pouze 38 % pro Google. Google si pravděpodobně značně pomohl od srpna běžící reklamní offline kampaní „Život je hledání“, v této souvislosti je dobré podotknout, že Google se k podobným marketingovým aktivitám na globální úrovni uchyluje pouze velice zřídka.

Zdroj: Finanční noviny

Exit mobile version