Český Google chce vstoupit na trh internetových televizí

Česká pobočka vyhledávače Google údajně plánuje ještě letos spustit českou verzi své služby online videa YouTube. Ekonomickému deníku E15 to potvrdily dva nezávislé zdroje obeznámené s plány společnosti. Zástupci české a ani zahraniční pobočky se k tomu nevyjádřili. Zaměstnanci české pobočky se však při svém setkání s některými osobnostmi českého Internetu zajímali, zda by byl mezi uživateli zájem o spuštění lokalizované verze.


Stream.cz vytváří také vlastní obsah. To se po spojení se
Seznam.cz nezměnilo, z loga ovšem zmizela lebka.

Podle informací deníku E15 by mohla být česká verze YouTube spuštěna ještě tento rok. Google zřejmě nechce nechat současné hráče na internetovém trhu, aby získali výrazně výhodnější pozici. Ke spuštění české verze YouTube přitom zřejmě letos skutečně dojde, protože se zástupci české pobočky Google již v červnu minulého roku zajímali o názor několika pozvaných internetových odborníků. Hlavním konkurentem je přitom server Stream.cz, ve kterém minulý rok v září získal poloviční podíl provozovatel českého portálu Seznam.cz. Z vyjádření zástupců Seznamu vyplývá, že by tento server mohl přilákat také inzerenty, kteří se dosud zaměřují hlavně na televizní vysílání.

Firmy zatím nejvíce peněz ze svých marketingových rozpočtů vyčleňují na televizní reklamu. Vyplývá to z odhadu zveřejněném mediálním zastupitelstvím ArboMedia. V roce 2007 měly dosáhnout výdaje inzerentů částky 18,7 miliardy korun, což představuje nárůst o 3,3 procenta proti roku 2006. Více než devět miliard korun představovaly investice do televizní reklamy. Letos by navíc měly platit inzerenti televizním stanicím o 100 milionů korun více.

Výzkum ATO/Mediaresearch navíc doložil, že je televize stále silným médiem. Průměrně ji sledujeme přibližně tři a čtvrt hodiny. Televizní vysílání přiláká každý den 76 % lidí starších patnácti let. Velkým konkurentem se však stává právě Internet, který podle výzkumu organizace EIAA (European Interactive Advertising Association) dokonce může za pokles sledovanosti televizních pořadů. Průzkum odhalil, že se internetovému videu věnuje celkem 67 procent respondentů. V souvislosti se zvyšujícím se počtem uživatelů očekává ArboMedia celkovou útratu firem vyšší než 1,3 miliardy korun.

Související
Internetové televize jako byznys
Seznam kupuje část Streamu
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Rozhovor s Milošem Petanou o Stream TV
Internetová televize a video obsah v zájmu zadavatelů reklamy
Nejvíc peněz plyne do televizní reklamy

Exit mobile version