Google začal do vyhledávání častěji zahrnovat výsledky týkající se sociálních sítí

Google ve čtvrtek sdělil, že zlepšil svůj sociální vyhledávací algoritmus, aby častěji zahrnul výsledky týkající se sociálních sítí.

Nový druh sociálního vyhledávání je k dispozici pouze v případě, je-li uživatel přihlášen ke svému Google účtu. Nové změny se nejprve objeví na anglické stránce Google.com a to v nadcházejícím týdnu, uvedl Google.

V říjnu 2009 začal Google indexovat odkazy a sociální vazby v rámci svého programu Labs. V lednu 2010 Google vytvořil Social Search, který je k dispozici všem uživatelům, o pár měsíců později do něj přidal Buzz.

Google nyní uvedl, že na sociálně propojené výsledky bude při vyhledávání kladen větší důraz. „Umožní vám získat ještě více informací o lidech, kteří jsou pro vás důležití, ať už publikují na YouTube, Flickr nebo na vlastním blogu či webové stránce,“ prohlašuje Google v blogspotu Mike Cassidyho, což je ředitel produktového managementu ve společnosti. Google tvrdí, že relevance vyhledávání dnes není dána pouze znalostní databází faktů, ale definují ji také vztahy.

„Pokud například přemýšlíte o výstupu na Kilimandžáro a váš kolega napsal blog o své vlastní zkušenosti z výstupu, pak při vyhledávání narazíme na tento příspěvek s poznámkou a obrázkem,“ sdělil Google.
V některých případech může také Google ukázat odkaz, který váš přítel sdílí s připojeným obrázkem. Tento odkaz se zobrazí pouze tehdy, je-li uživatel připojen.

Exit mobile version