H1.cz potvrzuje pozici jedničky na trhu PPC reklamy

Praha 2. března – Trh reklamy prostřednictvím PPC systémů v roce 2009 podle výzkumu SPIRu vykázal velikost 1,59 miliardy Kč. Přes 60 milionů z této částky tvoří útrata inzerentů, kterým reklamu spravuje H1.cz. Žádná jiná agentura na českém trhu větší rozpočet nespravuje.

Celých 75 procent prostředků klientů investuje H1.cz v reklamním systému Google AdWords, 21 procent pak na Seznamu prostřednictvím reklamního systému Sklik. Zbylá čtyři procenta připadají na ostatní reklamní systémy, především Facebook, eTarget a adFOX. Zajímavý je i celkový počet více než 30 milionů návštěvníků, které PPC kampaně spravované H1.cz přivedly na weby klientů z reklamy v AdWords a Skliku. U klientů zaměřených na online prodej tyto kampaně zajistily téměř milion konverzí (například objednávek) v hodnotě 327 milionů Kč.

„Naši klienti patří k významným hráčům na trhu, kteří od reklamy na internetu očekávají velmi přesně cílené oslovení potenciálních zákazníků. Reklama ve vyhledávání je pro ně v tomto ohledu klíčová. Podíl investic na ni u našich klientů tvoří v průměru 85 %, 15 % potom připadá na reklamu v obsahové síti, která přivádí klientům nejen zákazníky i brandový efekt,“ vysvětluje vysoký podíl reklamních systémů Googlu a Seznamu vedoucí oddělení PPC reklamy v H1.cz, Petra Větrovská.

Trh PPC reklamy je rozdělen mezi agentury, velké inzerenty a tisíce malých klientů, kteří se o svou reklamu starají sami. Z hlediska agentur je trh rozdělen na agentury mediální a specializované SEM agentury, které spravují 75 procent z těchto reklamních investic. „PPC reklama je stále rostoucí segment. I významné značky již začínají chápat důležitost viditelnosti ve vyhledávačích i silný brandový efekt přítomný v obsahové síti. Na vyhodnocování efektivity kladou stále větší důraz. Schopnost vytvářet reklamu s maximální účinností a návratností investic je klíčovou hodnotou, kterou předáváme našim klientům. Proto bude důležitost agentur, jako je H1.cz, stále vyšší. Náš podíl na reklamních investicích do PPC reklamy za rok 2009 je 3,8 procenta,“ říká ředitel společnosti H1.cz David Špinar.

Exit mobile version