• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Jiří Hub: Helios – trendy a vertikály

itbiz
5. 12. 2014
| Články

Dva měsíce po uvedení cloudového informačního systému Helios One od Asseco Solutions v září 2014 jsme vyzpovídali Jiřího Huba, výkonného ředitele a místopředsedu představenstva, jak pokračují v nastoupených trendech.
Jeden ze světových lídrů v oboru, ve kterém působíte, identifikoval společně s analytickými agenturami „překvapivá“ klíčová témata byznysu a IT současné doby. Jsou jimi cloud, sociální sítě, mobilita, big data a internet věcí. Věnujete se jim také? Kterým? Jak dnes, jak v nadcházejícím období?

Naprosto souhlasím, že některá témata onoho světového lídra jsou v uvozovkách „překvapivá“. Obklopují nás totiž tak, že bychom o nich ani nemuseli hovořit. Podporujeme všechny a vyzdvihl bych dvě z nich, kterým se věnujeme především. Jde o cloud a mobility. Cloud vchází do našeho života, aniž bychom se o něm nahlas bavili. Jde o nezadržitelný trend, kdy veškerá data a aplikace dříve nebo později v cloudu skončí. Pro dnešní mladou generaci vůbec není důležité, zda svoje data a aplikace mají v cloudu či nikoliv. Oni je tam prostě mají od okamžiku, kdy dostali svůj první mobilní telefon, smartphone, a vůbec o tom nediskutují.

Jmenujte tedy ona dvě klíčová témata dnešní doby, kterým se v Asseco Solutions věnujete.

Jednak směřujeme ke cloudovým aplikacím, to je primární. Před dvěma měsíci jsme uvedli na trh nový produkt Helios One pro malé firmy a podnikatele. Je to čistě cloudová aplikace a dává nám možnost využít všech výhod, které toto prostředí poskytuje a vyzkoušet v reálném životě, co vše přináší uživatelům i dodavatelům. Tyto zkušenosti pak hodláme přenést i do vývoje našich ostatních produktů. Dalším velkým trendem dneška, který vnímáme jako pevný, je mobilita. Zvláště pro naši cílovou skupinu, tedy pro firmy, kterým dodáváme podnikové informační systémy. Nejen jejich top manažeři, ale i další zaměstnanci potřebují být online. Dnes je naprosto obvyklé, že kdekoli mimo firmu, kde se nacházejí, prostě vyndají z kapsy své mobilní zařízení, ať už jde o smartphone nebo tablet, a chtějí si prohlédnout svá klíčová data.

Jednou věcí je mít zaměřeno na trendy, druhou je znát konkrétní podmínky zákazníků, což zase souvisí s oborovými řešeními, tj. vertikálami. Které z oborových vertikál patří k vašim nejsilnějším?

Určitě a jednoznačně budu jmenovat naši tradiční cílovou skupinu, a sice účetní a poradenské firmy. Zde jsme opravdu za několik desítek let, kdy se naše firma na trhu pohybuje, velmi silní, ať už bych jmenoval společnosti jako Mazars, TPA Horvath a mohl bych jmenovat mnohé další. I u nich se už dnes vyskytuje poptávka po naplnění trendů, které jste zmiňoval v úvodu. I pro účetní firmy je důležité, aby měly data dostupná online. Tedy aby i jejich klienti, pro které zajišťují účetní služby, mohli ke svým datům přistupovat z libovolného zařízení a odkudkoliv.

Základní informační systém, v podstatě „velké“ účetnictví se skladovým hospodářstvím a dalšími podpůrnými moduly pro řízení podnikových zdrojů (ERP) na jedné straně, a důležitý důkladný náhled z CRM pro získávání dat o zákaznících a business intelligence pro jejich vyhodnocování, včetně manažerského rozhraní na druhé straně. Jak se vám daří působit v této oblasti?

CRM je velké trendové téma už historicky a v poslední době je na ně kladen stále větší důraz. Řekl bych o něm to samé, co o předešlých tématech. CRM je něco, co bylo před deseti lety zbožňováno jako modla, tato zkratka se objevovala jako něco výjimečného. Dnes je CRM nativní součástí podnikového ERP a nikdo se neptá, zda se svým ERP systémem dostane i CRM, prostě ho tam očekává. Důvod je jednoduchý – data, která mám o svých zákaznících v informačním systému, přímo ovlivňují úspěšnost mého byznysu. Proto skutečnost, že CRM je součástí systému, považují už dnes zákazníci za samozřejmost.

Asseco je dnes mezinárodní firmou, působící v České republice, na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku a Švýcarsku. Probíhá u vás sdílení zkušeností, lokalizace produktů pro jiné země, včetně vyhovění jednotlivým legislativám?

Jednoznačně ano, jde o jeden z klíčových přínosů mezinárodního uskupení Asseco Solutions, a nejen to. Sdílení zkušeností, know-how, absorpce trendů a odlišných přístupů z jednotlivých částí i zemí nás velmi obohacují a posouvají kupředu. Významně se liší mentalita německých, slovenských či českých uživatelů. To nám také rozšiřuje obzory. V současné době se nesnažíme lokalizovat všechny produkty do všech zemí, ale vždy zvažujeme a vyvažujeme lokální a globální hlediska. U produktů, které jsou úspěšné lokálně, zvažujeme jejich posun na globální úroveň. Už dnes máme produkty, které se posouvají přes hranice, například právě Helios One. Zatím jej nabízíme na českém a slovenském trhu a uvažujeme o jeho dalším posunu, zejména k německy mluvícím zemím.

Můžete uvést některé nejdůležitější zákazníky jak na lokálních úrovních, tak na nadnárodní úrovni, a v čem oni vidí přínos vašeho řešení? Dá se případně vyčíslit?

Naši zákazníci vidí přínos našich produktů v kombinaci lokálního s globálním. Za všechny budu jako příklad jmenovat jednoho, jehož si velmi vážím. Jde o skupinu Brano, za kterou stojí pan Juříček, kterého já osobně vnímám mimo jiné jako člověka, který v této zemi skutečně něco dokázal. Přínos řešení Helios od Asseco Solutions byl pro tohoto zákazníka právě v tom, že jsme byli schopni jednat na lokální úrovni, vyjít mu vstříc v jeho lokálních potřebách, ať už jde o sestavu systému, parametrizaci, nastavení detailních cenových podmínek apod.
Mezi zákazníky z průmyslových vertikál patří i řada dalších firem. Kromě těch, které obsluhuje Asseco Solutions přímo, máme řadu partnerů historicky už od roku 1999, kdy jsme spustili partnerský program Helios Open. Stále jich máme v portfoliu několik desítek, vytvářejí na našich platformách vertikální řešení, zejména na produktu Helios Green, na němž je počet a druh vertikál téměř neomezen. Jmenoval bych kromě účetních firem ještě firmy servisního charakteru, jsme s našimi partnery silní také v oblasti automotive, u televizních společností v Česku i na Slovensku. Mezi naše stěžejní zákazníky patří také ti z oblasti různých typů výroby a mnoho dalších.

Naposledy jsme se viděli při představení vašeho cloudového ERP systému Helios One. Držel jste v ruce iPad Mini a nebyl jste z něj zrovna „happy“. Blíží se Vánoce, bude se u vás nadílet spíše elektronika, jak „celorepublikově“ předvídá Mall.cz, nebo si chcete udělat radost jiného druhu?

Nebudeme zde komentovat technologie společnosti Apple, že? (Sarkastický úsměv.) Co se týče Vánoc, jednoznačně to u nás nebude elektronika, protože to, co v dnešní době chybí, jsou dárky nemateriálního charakteru. Se svými nejbližšími si hodláme udělat radost jiného druhu.

Rubriky: ByznysČeské ITPodnikový software

Související příspěvky

Umělá inteligence v IT infrastruktuře
Články

Salesforce představuje třetí generaci Agentforce

14. 7. 2025
Zprávičky

SpaceX investuje dvě miliardy USD do Muskovy firmy zaměřené na AI

13. 7. 2025
750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří
Zprávičky

Google investuje 2,4 miliardy dolarů do technologie AI od start-upu Windsurf

12. 7. 2025
Zprávičky

Muskova xAI chce další peníze od investorů při ohodnocení na 200 miliard dolarů

12. 7. 2025

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Souhlasím se Zásadami ochrany osobních údajů .

Zprávičky

Dell 14 a 16 Premium: Nástupce XPS přináší větší výkon a dlouhou výdrž baterie

Dell 14 a 16 Premium: Nástupce XPS přináší větší výkon a dlouhou výdrž baterie

Pavel Houser
14. 7. 2025

Společnost Dell Technologies představila nové vlajkové lodě svého portfolia notebooků, které navazují na sérii

Jaké novinky přináší Arcserve UDP 8.1?

Analýza: Neviditelným gigantem internetového provozu jsou analytické nástroje

Pavel Houser
14. 7. 2025

V roce 2024 se očekávalo, že dojde k zásadnímu narušení digitálního reklamního průmyslu. Google plánoval zavedení

Europoslanci chtějí omezit příliv levného zboží z e-shopů mimo EU

ČTK
14. 7. 2025

Europoslanci by chtěli omezit rostoucí příliv nekvalitního a potenciálně nebezpečného levného zboží z internetových

Před 30 lety dostaly „empétrojky“ svůj populární název

ČTK
14. 7. 2025

Pro řadu lidí je zkratka mp3 synonymem pro jakoukoliv hudbu uloženou v počítači nebo

SpaceX investuje dvě miliardy USD do Muskovy firmy zaměřené na AI

ČTK
13. 7. 2025

Společnost SpaceX podnikatele Elona Muska investuje dvě miliardy dolarů (42 miliard Kč) do jeho

750 zaměstnanců ČSOB se díky Atosu zvládlo rychle přesunout do domácích kanceláří

Google investuje 2,4 miliardy dolarů do technologie AI od start-upu Windsurf

ČTK
12. 7. 2025

Společnost Google ze skupiny Alphabet zaplatí asi 2,4 miliardy USD (50,64 miliardy Kč) za

Muskova xAI chce další peníze od investorů při ohodnocení na 200 miliard dolarů

ČTK
12. 7. 2025

Americká společnost xAI miliardáře Elona Muska plánuje vybrat peníze od investorů v novém kole

Kryptoměny a jejich ekonomika

Bitcoin pokračuje v růstu na další rekordy, překonal hranici 118 000 dolarů

ČTK
11. 7. 2025

Cena bitcoinu dnes pokračuje v prudkém růstu. Kolem 8:30 SELČ se vyšplhala na další

Tiskové zprávy

Společnost Cato Networks jmenována lídrem v magickém kvadrantu 2025 Gartner Magic Quadrant pro platformy SASE

Společnost QNAP představuje myQNAPcloud One Beta

Acer slaví několikanásobné ocenění cenou Red Dot Product Design Awards 2025

Acer for Business EMEA překonává růst trhu

Nejnovější modely Acer Chromebook Plus nyní s 12měsíčním balíčkem Google AI Pro včetně služby NotebookLM zdarma

ANECT mění vedení společnosti a posiluje management

Zpráva dne

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Květen je měsícem růstu, můžete růst s Windows 11 jen za €20.00!

Redakce
15. 5. 2025

Kupte Windows 11 CDkey od Goodoffer24.com a můžete růst s tímto OS jak při...

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Malé modely AI mají být velkým trendem

Pavel Houser
3. 1. 2025

V záplavě prognóz technologického vývoje (nejen) v roce 2025 zde prozatím trochu zapadlo jedno téma, které...

Slovník

Black Hat SEO

Životopis

Kformula

Nejpopulárnější články

Žádný obsah není dostupný

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Operační systémy Podnikový software Právo Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zpráva dne České IT
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.