Hewlett-Packard posílí výzkum v oblasti internetu a software

Americký počítačový výrobce Hewlett-Packard oznámil svůj záměr o změně ve výzkumu. Společnost hodlá zaměřit postupy ve svých výzkumných centrech k tomu, aby nalezla nové příležitosti a mohla se angažovat více v oblasti Internetu. Hewlett-Packard by se chtěl také profilovat více jako softwarová firma.

Laboratoře Hewlett-Packard (HP) se nyní nacházejí v Japonsku, Číně, Izraeli, Rusku, Indii, Velké Británii a Spojených státech. Celkem je jich 23 a pracuje v nich celkem 600 vědců. Laboratoře se ve své činnosti nově zaměří především na zpracování a prezentace informací jednotlivcům a firmám, transformace obsahu informací, vývoj webových platforem uzpůsobených potřebám jednotlivců nebo komunit, udržitelnost vývoje technologií, novinek a infrastruktury firmy.

Změna práce výzkumných týmů se bude týkat hlavně přizpůsobení postupů tak, aby se důležité informace zpracovaly rychleji a kvalitněji a byly tak dříve použitelné ke konkrétnímu využití v komerční sféře. Doposud se výzkumné týmy věnovaly HP přibližně 150 menším projektům. Nyní by se měly věnovat asi 20 – 30 menším projektům.

HP je další ICT firmou, která se ve svých strategických záměrech plánuje prosadit na internetové scéně. Plány uspět v oblasti Internetu v poslední době anoncoval také softwarový gigant Microsoft. Podíl jeho vyhledávače Windows Live Search na trhu je pouze minimální, a tak Microsoft před několika týdny chtěl zakoupit internetovou firmu Yahoo! To se redmondské společnosti zatím nepodařilo.

Z velkých ICT firem se začal realizovat v internetovém segmentu (Nokia Ovi) také výrobce mobilních telefonů Nokia. Ovi je souhrnný název zastřešující nabídku internetových služeb Nokia.

Zdroj: HP Sharpens HP Labs to Drive High-impact Research

Exit mobile version