IBM lídrem v oblasti firemních sociálních sítí

Agentura IDC označila společnost IBM celosvětovým lídrem v oblasti využívání sociálních sítí za roky 2009 a 2010. Podle zjištění IDC činily celosvětové příjmy ze sociálních platforem jen v roce 2010 přes 500 milionů amerických dolarů, což představuje růst ve výši 31,9 %. Agentura očekává, že tržní potenciál sociálních platforem vzroste do roku 2014 o téměř dvě miliardy amerických dolarů.

Sociální sítě stále silněji pronikají do pracovního procesu. Podle průzkumu IBM 2011 CIO Study plánuje 55 % IT manažerů v příštích letech investovat do nástrojů spolupráce a sociálních sítí. Chtějí tak zvýšit konkurenceschopnost svých firem. 77 % těchto manažerů uvedlo, že hodlá v horizontu příštích tří až pěti let změnit postupy vnitřní spolupráce.

Sociální platformy jsou jedním z dominantních trendů v korporátním sektoru a účastníci procesu – zákazníci, zaměstnanci, obchodní partneři a dodavatelé – hledají způsoby, jak lépe spolupracovat, vzájemně komunikovat a sdílet data. Produkty IBM v oblasti firemních sociálních sítí využívá přes 35 % společností ze seznamu Fortune 100. Jsou mezi nimi například Bayer, Singapore Airlines nebo Panasonic.

Více informací o sociálním softwaru IBM najdete na: www.ibm.com/social.

Exit mobile version