IBM představuje analytické nástroje pro pracovníky nové generace

Las Vegas – Společnost IBM (NYSE: IBM) uvedla nový software, který pracovníkům nabízí nejvyspělejší analytické a optimalizační funkce. Mobilním pracovníkům, jejichž počet má do roku 2013 dosáhnout 1,19 miliardy, poprvé nabídne také integrované pokročilé funkce sociálních sítí a nástroje pro spolupráci.

Nový software nahrazuje tradiční formát analýz v podobě výkazů a grafů. Přináší interaktivnější vizuální provedení, rozsáhlejší analytické funkce a efektivně využívá obrázky a video. Uživatelé mohou nyní na mobilních zařízeních kdykoli a kdekoli pohotově získat analytické poznatky ve snadno použitelném formátu. Tyto nové funkce budou mít velký vliv na způsob, kterým firmy spolupracují s týmy IT, se svými partnery, manažery i zákazníky po celém světě.

Růst mobilních transakcí, který má být do roku 2015 až čtyřicetinásobný, je spolu s rostoucím tempem výměny dat obrovskou příležitostí pro využití analýz a optimalizaci. V kombinaci s obrovským nárůstem počtu mobilních pracovníků nabízí firmám obrovskou možnost osvojit si model kanceláře bez hranic a využívat analytické poznatky k lepší interakci se zákazníky. Nedávná studie, kterou IBM uskutečnila mezi 1 900 finančními řediteli po celém světě, ukázala, že organizace využívající analytické nástroje dosahují o 33 % vyššího růstu tržeb s návratností investovaného kapitálu vyšší o 32 %.

Vzhledem k této dynamice trhu přichází IBM se souborem nových produktů pro analýzu podnikových dat a správu informací:

• Cognos 10: Nový software, který spojuje sílu sociální spolupráce a analýz a umožňuje podnikovým uživatelům v reálném čase získávat analytické poznatky v jednotném, komfortním rozhraní – online nebo na mobilních zařízeních jako iPad, iPhone nebo BlackBerry.

• DB2 10: Nový databázový software, který pomůže firmám kombinovat data – z minulosti, současnosti i budoucnosti – se 40% nárůstem výkonu.

• IBM InfoSphere Server: Nový software, který rychlejší a přesnější integrací rozmanitých forem dat nově definuje jejich zpracování na pozadí; nabízí také možnost vidět kvalitu dat před jejich použitím.

• Předběžná verze analytického softwaru založeného na projektu Hadoop, který je určen pro analýzy rozsáhlých datových objemů a může běžet jak na vlastním zařízení zákazníka, tak v cloudu IBM Test Development.

Nový analytický software přináší rychlé poznatky díky sociální spolupráci a mobilní funkčnosti.

V produktu Cognos 10 uvádí IBM na trh nejvýznamnější analytický nástroj od akvizice společnosti Cognos, jedné z největších v historii IBM. Nový software vůbec poprvé spojuje sílu nástrojů Lotus Connections pro sociální spolupráci a analytických nástrojů v jednotném prostředí s intuitivním a jednoduchým ovládáním. Odstraňuje tak frustraci z přerušování plynulého toku myšlenek kvůli přepínání mezi různými zobrazeními pro přístup k potřebným informacím. Tento software podporuje přirozený tok zobrazení od procházení, přes rozbor, až po rozhodování.

Cognos 10 poskytuje integrovaný pohled na historické informace s okamžitými aktualizacemi, a umožňuje tak ucelený pohled na byznys. Uživatelé mohou nyní využívat přístup k informacím z nejrůznějších pohledů od jednoduchých průběžně aktualizovaných informací až po vyspělé prediktivní analýzy hypotetických scénářů. Spojení funkcí sociální sítě s analytickými nástroji umožňuje zaměstnancům v reálném čase spolupracovat prostřednictvím komunit, článků wiki a blogů. To podpoří výměnu nápadů a znalostí, která přirozenou cestou probíhá v rozhodovacím procesu, ale obvykle se ztratí v poznámkách ze schůzek, ručních procesech a e-mailech. Uživatelé nyní mohou iniciovat různé aktivity, využívat odborné znalosti kolegů, vystavovat zprávy, soubory, odkazy a diskutovat o názorech – to vše v reálném čase pro rychlejší, přesnější rozhodování.

Pro ilustraci: Regionální manažer prodeje může v reálném čase s manažerem obchodu a marketingovým týmem vyhodnotit příčinu prudkého nárůstu prodeje oblíbených bot a najít nejlepší řešení problémů s dodávkou. Lékaři mohou identifikovat trendy v péči o pacienty s určitými onemocněními, sdílet poznatky s ostatními lékaři a dohodnout se na preventivních opatřeních, aniž by museli měnit zobrazení podrobných informací. Manažer značky může okamžitě reagovat na pokles prodeje určitého produktu ve spolupráci s manažerem obchodu, výrobním oddělením a marketingovým týmem. Může okamžitě sestavit rozhodovací síť, která propojí ty správné lidi s informacemi pro sdílení postřehů a zachycování poznámek.

Informace o řešeních Information on Demand a IBM Information Management najdete zde.

Sledujte vývoj analytických nástrojů IBM na službě Tumblr.

YouTube kanál IBM Analytics

Další informace o chytřejších systémech IBM.

Exit mobile version