IBM zavádí „chytřejší“ obchodní řešení Smarter Commerce

IBM zavedlo novou iniciativu nazvanou Smarter Commerce, která s využitím investice 2,5 miliard dolarů poskytne nová obchodní řešení pro zákazníky. Smarter Commerce je jakýmsi komplexním ERP (podnikový informační systém), který klade důraz na provázání s online aplikacemi jako jsou sociální sítě, nebo aplikační webstore pro mobilní zařízení. Nejde však zdaleka pouze o software, IBM klade velký důraz také na poskytování konzultačních služeb v této nové oblasti.

Celý počin navazuje na poslední zkušenosti IBM s poskytováním služeb. V posledních dvou letech totiž došlo k vyčlenění nového trhu, který bere v potaz specifické problémy, s nimiž se klienti potýkají zejména na poli sociálních médií a mobilního computingu.

V rámci iniciativy IBM oznámilo přípravu softwaru a vytvoření nové konsultingové praxe věnované výhradně nové kategorii „chytřejšího obchodování“, která má společnostem pomoci se rychle vyrovnat s rostoucími nároky zákazníků na dnešním digitálně transformovaném trhu.

Generální ředitel IBM Software Industry Solutions Craig Hayman prozradil, že program „chytřejšího obchodování“ vznikl již před dvěma lety, a je kombinací 2,5 miliardových investic z roku 2010 a našich vlastních technologií.

IBM Smarter Commerce se zakládá na platformě WebSphere Commerce a nově zakoupených technologiích z oblasti pevného i cloudového softwaru od firem Sterling Commerce, Unica a Coremetrics.

IBM koupilo Sterling Commerce kvůli jeho managementu pořádku a technologii optimalizace zásobovacího řetězce. Coremetrics zase vynikalo svou schopností analýzy chování zákazníků. Unica pak dokáže zajistit kompletní marketingové kampaně.
„Přestože jsme naši velkou vizi měli již před dvěma lety, záměrně jsme při koupi těchto společností prozradili vždy jen část plánu, protože jsme na jeho konkrétní podobě pracovali postupně,“ řekl Hayman.

Nová konsultingová praxe Smarter Commerce staví na vedoucím postavení IBM a investicích do analytických nástrojů a optimalizace. Nové nabídky softwaru a služeb, podporované celosvětovým prodejem a marketingovými zdroji, budou zaměřené na celé spektrum obchodních aktivit podniků – půjde o nové způsoby nákupu, prodeje a zajištění věrnosti zákazníků v době mobilních a sociálních sítí.

Při zvážení potenciálu trhu Hamyan sdělil, že IBM odhaduje hodnotu „chytřejšího obchodování“ na 70 miliard dolarů. Velký zájem klientů pramení především z potřeby větší automatizace marketingu, zaujetí zákazníků a zvýšení tržeb, dále pak z potřeby zefektivnění procesu produkce a dodávání, který kvůli změnám na trzích musí být mnohem pružnější.

Dnešní svět je světem zákazníků, míní Hayman. Obchodníci potřebují pevnější a vysoce pružnou síť dodavatelů a partnerů, aby dokázali zajistit ten správný produkt či službu za správnou cenu, ve správném čase a na správném místě. Klíčem k obchodnímu úspěchu v tomto neustále se rozvíjejícím prostředí je správné odhadnutí trendů a automatizace reakcí na změny, aby se předem vyloučil nesoulad mezi nabídkou a poptávkou.

Exit mobile version