Žebříčku nejhodnotnějších světových značek „Interbrand“ dominují technologické firmy v čele s IBM

Jen v rámci první desítky žebříčku najdeme 6 technologických společností, v první stovce jich pak je na 27.


Žebříčku společnosti Interbrand dominují technologické firmy

Přestože nejhodnotnější značkou světa s cenou 70,452 miliard dolarů zůstává i nadále výrobce nápojů Coca-Cola, žebříčku začínají pomalu dominovat technologické společnosti. Google, IBM, Microsoft, nebo Nokia jsou jména některých z firem, kterým se v aktuálním žebříčku značek Interbrand podařilo umístit v první desítce. V porovnání s firmami působícími v jiných segmentech trhu, si technologické společnosti ve většině případů navíc spíš drží, nebo dokonce zvyšují svou hodnotu.

Jednoznačně nejhodnotnější je technologickou značkou disponuje americká společnost IBM. Ta se, s hodnotou 64,727 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o příjemných 7%, umístila dokonce hned na druhém místě. Třetí místo, s hodnotou značky ve výši 60,895 miliard dolarů, pak patří světovému softwarovému výrobci, společnosti Microsoft.

Mnohem zajímavější je ovšem internetová společnost Google, která se aktuálně nachází na čtvrtém místě. Na Googlu je ovšem zajímavý meziroční nárůst hodnoty značky, který dosáhl neuvěřitelných 36% až na současnou hodnotu 43,557 miliard dolarů. To společnost v meziročním srovnání také posunulo z původního sedmého místa na dnešní čtvrté.

V první desítce se ještě umístili technologické společnosti, jako je Intel (7. místo), Nokia (8. místo) a Hewlett Packard (10. místo). Další známé a v současnosti také často zmiňované technologické společnosti, jako je Apple, nebo Oracle, se umístili až na 17., respektive 22. příčce. Přehled nejhodnotnějších světových značek tak nabízí zajímavé srovnání s častěji zmiňovaným ukazatelem hodnoty firmy, tedy aktuální cenou akcií vynásobenou počtem vydaných kusů. Například i přesto, že výrobce Apple předehnal Microsoft a stal se tak největší technologickou firmou na světě, hodnota jeho značky je, v porovnání se softwarový gigantem, „pouze“ třetinová.

Celý přehled nejhodnotnějších značek světa spolu s jejich cenou, meziročním vývojem a krátkým popisem vlastníka, si můžete projít na stránkách společnosti Interbrand.

Zdroj: Interbrand

Exit mobile version