iPad významně podpořil online prodej deníku Financial Times

Až 20% nárůst v prodejích online předplatného jen díky aplikaci určené pro iPad ukazuje význam mobilních zařízení pro budoucnost online zpravodajství.


tablet iPad

John Ridding, CEO známého ekonomického deníku Financial Times, v průběhu včerejška oznámil, že samotný tablet iPad byl v roce 2010 zodpovědný za 20% celkového růstu elektronického předplatného. Podle jeho slov si zákazníci společnosti News Corp, pod jejíž křídla deník Financial Times spadá, v loňském roce stáhli zhruba 430 tisíc aplikací určených pro přístup k obsahu Financial Times. Do konce ledna pak jejich počet stoupl na 480 tisíc a v letošním roce pravděpodobně dále poroste.

Rychlý nástup tabletů a stále vysoká popularita smartphonů by tak mohla přispět k rychlejšímu přechodu dalších internetových zpravodajských serverů na placený model. Průkopníkem v této oblasti je zmíněná společnost News Corp mediálního magnáta Ruperta Murdocha, která vybrané tituly zpoplatnila už v průběhu loňského roku. Obecně se očekává, že jejího vzoru budou dříve či později následovat další hráči v oblasti internetového zpravodajství, nadále vysoký zájem o tablety tak tento proces může akcelerovat.

Připomeňme si, že to byla právě společnost News Corp, která 2. února letošního roku představila vlastní zpravodajský projekt určený výhradně pro iPad. Nový deník The Daily se zájemce pokusí oslovit jak velmi nízkou cenou dosahující pouhých 2,50 Kč za číslo, tak i velkým rozsahem a vysokou periodicitou publikace. The Daily je v současnosti, bohužel, dostupný jen pro zákazníky v USA.

Přestože produkty společnosti Apple, iPad nevyjímaje, jsou v mnoha ohledech specifické, vliv na růst prodejů elektronického předplatného internetových zpravodajských portálů bude pravděpodobně mít i představení dalších tabletů. Na straně mediálních skupin tak v této oblasti zaslouženou pozornost budí pravděpodobně připravovaný iPad 2, který by Apple mohl představit už v horizontu několika týdnů, či chystané tablety PlayBook výrobce Research In Motion či modely Opal a Topaz společnosti Hewlett Packard.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version