iPhone 4 v Číně nejspíš prorazil, jen objednávky překročily 200 tisíc kusů

Předchozímu modelu 3GS, který byl zároveň prvním iPhonem oficiálně prodávaným na čínském trhu, trvalo překonání hranice 100 tisíc prodaných kusů celých 6 týdnů.


Nový iPhone 4 si objednalo na 200 tisíc Číňanů

Od zahájení prodeje nového telefonu iPhone 4 v Číně v průběhu minulé soboty, si populární zařízení objednalo na 200 tisíc zákazníků. Jedná se tak bezesporu o významný úspěch operátora China Unicom, kteří si od uvedení iPhone sliboval především nalákání nových zákazníků, tak i amerického výrobce Apple, který se na lukrativní čínský trh dlouhodobě pokouší proniknout. Podle informací operátora China Unicom byl nový iPhone ke dnešnímu dni měl být fyzicky doručen zhruba 60 tisícům klientů.

iPhone 4 je v Číně k sehnání jak v obchodech operátora China Unicom, tak i přímo ve značkových pobočkách společnosti Apple. Ten má v současnosti v kontinentální Číně dva značkové obchody Apple Store – jeden z nich je v hlavním městě Pekingu, druhý pak v metropoli Šanghaji. Firma v minulosti oznámila záměr, podle kterého by do konce roku 2011 v Čínské lidové republice chtěla provozovat na 25 vlastních značkových obchodů. Kdy a v jakých městech budou tyto obchody postaveny ovšem Apple nespecifikoval.

Nový iPhone 4 se v Číně prodává za 743 dolarů (zhruba 14 100 Kč) za nedotovaný telefon, což jej v porovnání s okolními trhy činí dražším. Pro srovnání, v Hong Kongu, zvláštní administrativní zóně Čínské lidové republiky, lze nedotovaný iPhone 4 pořídit už za 642,4 dolarů, tedy zhruba 12 205 Kč. Kromě šedých dovozů z těchto trhů musí iPhone 4 čelit také mnoha nepoměrně levnějším, celkově ale podobně zaměřeným výrobcům, kteří na čínském trhu působí. Samotnou kapitolou jsou pak plagiáty, které jsou především v Číně velmi častým jevem.

To, že 200 tisíc objednaných telefonů skutečně představuje významný úspěch, poznáme především v porovnání s před rokem uvedeným modelem iPhone 3GS. Ten si své zákazníky hledal jen velmi těžko a přesáhnout magickou hranici 100 tisíc prodaných kusů trvalo operátoru China Unicom více než 6 týdnů. Větší úspěch nového iPhone 4 má pravděpodobně dva hlavní důvody. Předně nový model nabízí větší porci inovací jak v oblasti hardware a software, tak i designu – iPhone 4 je robustnější, hranatější a od předchozích generací jej lze na první pohled odlišit. Druhým důvodem je pak bezesporu pozice, kterou na trhu o rok dříve dobyl předcházející iPhone 3GS. Ten, jako první zařízení svého druhu, vstupoval na „neznámý“ čínský trh, což jeho možným vyhlídkám rozhodně nepomohlo.

Čínský trh, se zhruba 790 miliony zákazníky mobilních operátorů, představuje spolu s Indií jeden z nejzajímavějších mobilních trhů na světě. Vzhledem k dynamickému růstu čínské ekonomiky v posledních letech a rostoucí životní úrovni obyvatel, roste i zájem o luxusnější zboží. Mezi něj lze, bez nadsázky, zařadit i smartphony. Není se tak čemu divit, že se právě čínský trh nachází ve středu zájmu mnoha světových výrobců. China Unicom pak se zhruba 161 miliony zákazníky představuje jednoho z významnějších tamních mobilních operátorů. Jasnou dominantní silou trhu je ale bezesporu China Mobile, která má okolo 564 milionů zákazníků.

Zdroj: Reuters

Exit mobile version