IT byznys: Radiokomunikace budou propouštět

Radiokomunkace mají propouštět techniky, chystá se reorganizace podniku. Propustí přibližně 900 zaměstnanců. Do společnosti v loňském roce vstoupila řada zahraničních investorů. • Fracouzská vláda prodává podíl ve France Télécomu, chce splatit část státního dluhu • Šílenství jménem iPhone, u obchodů kempují fronty lidí. Někteří chodí rovnou z práce • Americký T-Mobile spojuje telefon a wi-fi, zaměřuje se na lidi, kteří již nechtějí pevnou linku.

Společnost Radiokomunikace se chystá propusti asi 900 zaměstnanců. Stane se tak v rámci reorganizace, která má zvýšit efektivitu podniku.

„Radiokomunikace informovaly odborovou organizaci a příslušné úřady práce o svém úmyslu provést v následujících týdnech reorganizaci. Souvisí to s procesem strategického vyhodnocení, který probíhá v celém podniku, a je zaměřen na zvýšení efektivity společnosti,“ sdělil mluvčí Jakub Bielecki ČTK. Nejmenovaný zdroj přímo ze společnosti pak upřesnil, že propuštění se bude týkat zřejmě především technických pozic. Objevují se tak obavy, jak se bude společnost schopna postarat o zákazníky.

Do společnosti v loňském roce vstoupila řada zahraničních investorů. Například americká investiční banka Lehman Brother či Al-Bateen Investments ze Spojených arabských emirátů. Samotné Radiokomunikace převzaly loni českou pobočku telekomunikační firmy Tele2 a rozšířily své působení na 450 tisíc zákazníků. Tím se společnost stala největším alternativním operátorem. Zároveň je jedničkou na poli šíření rádiového a televizního vysílání. Vlastní 39,2 procenta operátora T-Mobile. Loňské výnosy dosáhly 3 miliard korun.

Uvidíme, zda bude propuštění zaměstnanců klíčovým prvkem, a jaká reorganizace přijde.

Francouzská vláda prodá část podílu ve France Télécom

Když jsme dnešek načali telekomunikačními operátory, budeme v nich ještě chvilku pokračovat. Přesuneme se ale do Francie.

Francouzská vláda se rozhodla prodat 5 procent akcií France Télécom z celkového počtu, který vlastní. Francouzský operátor je druhou největší telekomunikační společností v Evropě, větší je jen Deutsche Telekom. Stát by chtěl peníze z prodeje akcií použít na snížení státního dluhu. Pokud bude zájem, může se počet prodávaných akcií zvýšit až na 7 procent. Po prodeji bude mít stát ve společnosti zhruba 25 až 27procentní podíl.

Šílenství jménem iPhone

O technických parametrech a dalších vlastnostech nového produktu Apple se toho napsalo dost i na našem serveru. Stejně tak víte, jaké se očekávají masové prodeje. Nejlépe ale o zájmu o nový produkt hovoří přímá praxe. Marketingová kampaň zřejmě zabrala velmi dobře.

V New Yorku na slavné 5th Avenue na Manhattanu čeká před obchodem Apple už pěkná řádka lidí, a to i přes tropické vedro. Frontu v současné době vede Greg Packer, 43letý, bývalý dělník údržby dálnic. Ten se přímo specializuje na to být první v řadě. Už v minulosti podobně kempoval kvůli lístkům na koncerty. Proto se pět dní před vypuštěním produktu utábořil u vchodu do obchodu, aby měl jistotu, že bude první, kdo si nové zařízení Applu koupí.

Přes to, že bude čekat pět dní, není Greg ortodoxní počítačový nadšenec, jak by si někdo mohl myslet. Sám pro IDG news říká: „Nejsem příliš technologická osoba, ale snažím se držet krok s trendy“. „Moje dvě nejoblíbenější věci jsou ale hudba a telefon, a tak bych si chtěl nový produkt Applu vyzkoušet. Chci vědět, jaké to je, zkombinovat tyto dvě věci a přidat internetové připojení dostupné na dotek prstu. A chci být první,“ dodává. Ve dvě odpoledne se k němu připojují další tři lidé s vlastní kempovacím vybavením. Pátý muž přichází a rozšiřuje řadu o chvilku později. Ten si žádné kempovaní vybavení nepřinesl. Přišel v obleku rovnou z práce a hodlá vydržet v řadě až do zahájení prodeje.

Zdá se tedy, že uvedení iPhone přeci jen budí trochu horečku a odhady prodejů se možná splní, ne-li překonají. Snad zatím Greg neumře před obchodem hlady. A co vy? Půjdete kempovat před některé zastoupení Applu, až se produkt objeví u nás?

T-Mobile spustil domácí wi-fi telefon

A do třetice komunikační operátor. Tentokrát jde o americký T-Mobile, čtyřku na tamějším trhu. Ten spustil novou službu, pomocí které chce spojit telefon a wi-fi.

Jde o systém, který zvyšuje kvalitu mobilního signálu v uzavřených místnostech – je určen především pro domácnosti. Služba funguje tak, že zvýší kvalitu příjmu, je-li to nutné. Automaticky přepne mobilní hovor, aby běžel přes krátkodosahovou wi-fi síť a vylepší tak jeho signál. V našich podmínkách to zní trochu jako sci-fi, ale účel je prostý. Má to být řešení pro lidi, kteří se chtějí zbavit své pevné linky, ale mají strach o dostatečný signál mobilního zřízení v domě. „30 procent mobilních hovorů je dnes uskutečňováno z domova,“ říká Mike Selman, ředitel marketingu pro produkty T-Mobilu v USA pro agenturu Reuters. Jedná se podle všeho o pokus stát se konkurenceschopnější vůči tradičním americkým telekomunikačním společnostem, jako je například AT&T.

Michael Gartenberg, analytik Jupiter Research, říká pro Reuters, že „produkt má smysl pro lidi, kteří chtějí mít je jeden telefon. Pokud si musí lidé z nějakých důvodů nechat pevnou linku, pak pro ně tato služba nemá smysl“. T-Mobile tedy sází na snahu lidí se pevných linek zbavovat. Služba má stát měsíčně přibližně 20 dolarů.

Exit mobile version