IT byznys: Česká televize s novou strategií internetového vysílání a obsahu v mobilních telefonech

Milan Fridrich, výkonný ředitel nových médií na České televizi, tento týden představil novou vizi spočívající v propojení televizního vysílání a internetu. &#8226 Společnosti Telefónica O2, T-Mobile, Vodafone se rozhodly pod hlavičkou Asociace provozovatelů mobilních sítí podporovat mobilní platby. Spustili společný portál Platmobilem.cz. &#8226 Mezinárodní telekomunikační unie (ITU): letos bude internet globálně využívat více než 2 miliardy lidí.


Milan Fridrich představil strategii
ČT pro nová média

Strategie ČT směrem k onlinu a vysílání v mobilech

Česká televize tento týden ústy Milana Fridricha, šéfa divize nových médií České televizte, představil strategie pro nová média v letech 2011 – 2013. Česká televize připravuje propojení svého televizního vysílání s internetem.

„Od nového roku očekáváme několik změn. Za prvé chceme představit zcela nové internetové stránky České televize, které by lépe upozorňovaly na program, na zpravodajství ČT24 a sportovní přenosy na ČT4. Vedle toho chceme připravit speciální stránky pro programy ČT1 a ČT2, které tady zatím nejsou. A samozřejmě chceme rozšířit vysílání ČT nebo o informace o programu také na mobilní zařízení, uvedl Milan Fridrich v rozhovoru v pořadu Studio 6.

V příštím roce projdou internetové stránky ČT radikální proměnou, napojí se „ještě pevněji“ na programy ČT a propojí se také se sociálními sítěmi. Televize připravuje i příjem programu na mobilních telefonech. „Zatím jsme na iPhonu a iPadu pro ČT24. Chystáme i možnost zpřístupnění programu ČT 24 a ČT4 i uživatelům používajícím jiná zařízení jiných výrobců. Rádi bychom, aby měli možnost sledovat živé stream videa z vysílání ČT,“ doplnil Fridrich. V této spojitosti se hovoří o jednání ČT se společností Nokia.

Česká televize vnímá přesun části populace ke sledování internetového obsahu a tedy přizpůsobuje svojí budoucnost k propojení televizního vysílání a internetu. Již letos by měl podle informací deníku E15 odstartovat první dílčí projekt, což bude software, který v televizích Samsung umožní přepínání televizním ovladačem mezi vybranými pořady televize na internetové síti a klasickým televizním programem.

Nová strategie si současně vyžádá milionové investice do nového webu, vývoje příslušných aplikací a newsroomu pro nová média ČT. „Internetové stránky ČT v roce 2011 projdou radikální proměnou, která je napojí ještě pevněji na čtyři programy, jak obsahově, tak marketingově. Portál ČT24 bude ze všech webů nejúžeji propojen se sociálními sítěmi,“ vysvětlil ředitel nových médií ČT Milan Fridrich.

Chystaná hybridní televize také umožní televizi nové zdroje příjmů, zejména z personalizované a interaktivní reklamy. Konkurenční televize Nova již podobný projekt rozjela na jaře 2009. Služba Viera Cast společnosti Panasonic umožňuje přepínat mezi televizními programy a vybraným obrazovým obsahem z internetu. Nova pro Viera Cast nabídla například díly svých seriálů jako Comeback nebo Ordinace v růžové zahradě.

Lze přimět k placení mobilem více než 11 % populace?

Tuzemští mobilní operátoři O2, T-Mobile, Vodafone, chtějí společnou činností probudit mezi svými zákazníky vyšší míru aktivního využití plateb prostřednictvím mobilních telefonů.


O2, T-Mobile a Vodafone podporují mobilní platby

Doposud podle telekomunikačních firem používá mobilní telefon jako platební nástroj více než 11 procent zákazníků tuzemských mobilních operátorů, přičemž měsíčně uskuteční přes 5 milionů transakcí.

Čeští operátoři se rozhodly pod hlavičkou Asociace provozovatelů mobilních sítí podporovat mobilní platby spuštěním společného portál www.platmobilem.cz, kde najdou informace o mobilních platebních metodách jak zákazníci, tak obchodníci, kteří uvažují o jejich využití.

Operátoři pro obchodníky navíc připravili speciální marketingovou podporu; již brzy zákazníci najdou charakteristickou oranžovo-černou nálepku „Plať mobilem“ všude tam, kde budou moci k placení využít svůj telefon.
 
„Cílem značky „Plať mobilem“ je zvýšení povědomí české veřejnosti o způsobech a možnostech placení prostřednictvím mobilního telefonu a zejména pak propagace zásad bezpečnosti při realizaci mobilních plateb,“ stojí ve vyjádření operátorů.
„Plať mobilem“ umožňuje zákazníkům hradit prostřednictvím mobilního telefonu cenu za služby či zboží bez ohledu, zda zaplatí odesláním Premiové SMS, nebo prostřednictvím platební brány.  

V současné době již zákazníci hradí prostřednictvím mobilního telefonu za SMS jízdenky, parkovné, dárcovské SMS, cestovní pojištění, lístky na kulturní akce, digitální hudbu, DVD či hlasování v průběhu televizních soutěží a pořadů. Mobilní telefon jako platební nástroj používá více než 11 procent zákazníků tuzemských mobilních operátorů, přičemž měsíčně uskuteční přes 5 milionů transakcí.
 
Nedávno uveřejnila informace o globálním rozšíření plateb v mobilních zařízeních společnost KPMG. Podle posledního průzkumu se počet uživatelů mobilů pro bankovní transakce více než zdvojnásobil. Dvakrát více je také uživatelů, kteří přes svůj mobil nakupují na internetových stránkách maloobchodníků. Na tomto významném nárůstu se podílejí především dynamicky se vyvíjející ekonomiky, jako je Čína a Indie.

„Ve srovnání s posledním průzkumem z roku 2008 se ukazuje, že mobilní internet jako prostředek k nákupům a dalším finančním transakcím je na razantním vzestupu. Otevírá se zde zajímavý prostor na trhu a s ním i nové možnosti pro poskytovatele mobilních služeb,“ komentuje výsledky Eva Racková, Partnerka odpovědná za poradenské služby zaměřené na výkonnost a technologii ve společnosti KPMG Česká republika.

Rozšíření světové sítě na 2 miliardy uživatelů

Podle aktuálně prezentovaných zpráv Mezinárodní telekomunikační unie (ITU) se v letošním roce globálně navýší počet uživatelů internetu na více než dvě miliardy.

Přístup k internetu tak bude mít téměř třetina světové populace. Počet připojení k internetu prudce roste v rozvojových zemích, počet uživatelů v rozvinutých zemích je však stále mnohem vyšší. Statistika ITU uvádí, že se za posledních pět let počet uživatelů internetu zdvojnásobil. ITU upozornila, že na celém světě žije zhruba 6,9 miliardy obyvatel.

V letošním roce se má počet nových uživatelů zvýšit o 226 milionů. Z toho bude 162 milionů z rozvíjejících se zemí. Do konce roku 2010 bude mít přístup k internetu 71 procent obyvatel rozvinutých zemí, v rozvojových zemích to bude pouze 21 procent obyvatel.
Na starém kontinentu využívá internet 65 procent populace. Na americkém kontinentu je to 55 procent populace. V Africe však pouze 9,6 procenta a v oblasti Asie a Tichomoří 21,9 procenta.

Podle ITU je pro rozvojové země důležitá hlavně výstavba vysokorychlostního připojení. Zásadní je zde připojení k internetu ve školách, v práci a na veřejných místech, protože internet zde má jen 13,5 procenta domácností. V rozvinutých zemí je to až 65 procent domácností.

Exit mobile version