IT byznys: 42 % organizací se zajímá o instalaci RFID technologie v příštích pěti letech

Průzkum IDC a Motorola: výroba je ostatními odvětvími vnímána jako hlavní zdroj inspirace těsně po telekomunikacích a médiích. &#8226 E-business: Češi při platbách na internetu stále častěji dávají přednost platbě dobírkou, naopak zájem o placení bankovním převodem klesá. &#8226 Týdenní revize dění na ITBiz.cz.

Rostoucí role výrobního sektoru a využití RFID

Podle průzkumu Motorola a agentury IDC se stal hlavním inovátorem v oblasti technologií výrobní sektor, čtvrtina organizací již používá RFID.

Průzkum odhalil, že výroba je ostatními odvětvími vnímána jako hlavní zdroj inspirace těsně po telekomunikacích a médiích. Celkem 28 % respondentů uvedlo, že technologickou inspiraci hledá v sektoru výroby, který vede před dalšími průmyslovými oblastmi, jako je doprava a logistika (23 %) a spotřebitelské a profesionální služby (19 %).

Bylo také zjištěno, že téměř čtvrtina (22 %) dotazovaných organizací využívá v současné době RFID technologii, ale téměř dvojnásobek (42 %) se zajímá o instalaci RFID v příštích pěti letech.

Marco Landi, viceprezident pro EMEA z Motorola Solutions říká: „Průzkum odhaluje určité zajímavé poznatky o způsobu, jakým výrobní průmysl pohlíží na své technologické vedení. I když vysoké množství respondentů z jiných odvětví vnímá výrobce jako inovátory, pouze 68 % respondentů ve výrobní sféře hledá technologickou inspiraci u jiných výrobních organizací.“ To je nízký údaj v porovnání s ostatními sektory, jako je vzdělání a pohostinství, kde se zdá, že lidé mají důvěru v technologické instalace svých kolegů.

Výrobní průmysl již nyní zaujímá přední místo v instalacích technologií, jako jsou video konference ve vysoké kvalitě a vzdálený přístup, avšak průzkum ukazuje, že výrobci mají chuť instalovat další pokročilé komunikační technologie, protože vyjadřují vysoký zájem o budoucí instalaci VoIP, WLAN a 3G a 4G sítě.

Z technologického hlediska zpráva také uvádí, že RFID je stále široce přijímáno a ve vertikálách a v rozvíjejících se trzích má silný potenciál k růstu. Navíc se zdá, že RFID řešení vyvolávají u lidí zcela odlišné názory, když 29 % uvádí částečný zájem, 13 % silný zájem, což je cekem 42 %, a dalších 42 % respondentů v oblasti EMEA nemá vůbec žádný zájem o využívání tohoto typu technologie.

Nejvíce používají RFID technologii organizace v Německu (36 %), Španělsku (36 %) a ve Skandinávii (35 %), zatímco Rusko (13 %) a Saudská Arábie jsou stále v rané fázi přijímání této technologie.

Roste význam slevomatů a platebních karet na internetu

Z průzkumu nákupní galerie Aukro.cz a internetového srovnávače cen Heureka.cz vyplynulo, že při platbách na internetu lidé stále častěji dávají přednost platbě dobírkou, naopak zájem o placení bankovním převodem klesá.

Při nákupu na internetu se zvyšuje zájem také o platební karty a ostatní rychlé metody platby. Informace vycházejí z dotazování mezi 15.000 uživatelů internetu.

Preferovaným způsobem platby za nákup zboží online zvolilo dobírku více než 54 procent respondentů. Jejich podíl byl ve srovnání s loňským rokem o pět procentních bodů vyšší. „Čeští zákazníci se oproti předchozímu roku výrazně odklonili od platby bankovním převodem, což je jednoznačně nejpomalejší metoda platby. Místo toho volí dobírku a platbu kartou,“ komentoval Tomáš Hodboď z Heureka.cz.

O 11 % se snížila volba platby prostřednictvím bankovního převodu. Naopak se zvýšila obliba moderních platebních kanálů jako platba kartou, platba prostřednictvím platebních bran a platba rychlými platebními tlačítky bank. Za nejlepší tyto metody nyní považuje 12,78 procenta Čechů.

V roce 2010 koupilo zboží na dobírku více než 84 procent českých uživatelů internetu. Druhým nejpoužívanějším způsobem je platba bankovním převodem, který v minulém roce alespoň jednou využilo více než 58 procent Čechů.

Využití platby bankovním převodem zaznamenalo největší pokles. Zákazníci totiž raději volí rychlejší způsoby plateb, například rychlý převod online platebními tlačítky.

Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009.

Týdenní review

Pondělní příspěvek byl druhým dílem průvodce po mobilních sítích. Přináší podrobný pohled do zákoutí výrazů jako 3G, 4G, HSPA+, LTE či WiMax

Další článek se věnoval cloudové budoucnosti. V nejbližších měsících a letech se od cloudových technologií očekává několik zajímavých změn, trendů a inovací vzniknuvších díky přirozenému vývoji. Některé z nich jsou relativně zřetelné, nicméně jiných by si jeden často ani nevšiml. Pojďme se na ně společně podívat.

Ve středeční personální rubrice jsme se podrobněji zaměřili na nástup Jana Medřického na post generálního ředitele tuzemské pobočky technologické společnosti SAS.

Na ITBiz.cz jsme se v týdnu opět zaměřili na start – upy. Pospali jsme čerstvé novinky roku 2011. Například projekty Memeoirs, CollaborizeClassroom a další.

Exit mobile version