IT byznys: podpora EU pro malé a střední firmy

V minulém týdnu se poslanci Evropského parlamentu vyjádřili kladně k plánu pro podporu podnikání menších a středních firem. • Výrobce počítačů AT Computers odolává krizi, v minulém roce rostl téměř o deset procent. • Podle průzkumu serveru Hostingy.cz je hlavním kritériem při výběru webhostingové společnosti cena nabízených služeb.


Podpora firmám od europoslanců

Plán na podporu malých a středních podniků

Evropský parlament v minulém týdnu vyslovil podporu plánu, který má pomoci zlepšit situaci malých a středních podniků v Evropské unii. Tento plán byl již v červnu minulého roku navržen Evropskou komisí jako kombinace legislativních opatření, politických závazků a konkrétních praktických kroků. Evropští poslanci se dnes souhlasně vyjádřili ve smyslu toho, aby byla tato zatím nelegislativní zpráva přehodnocena na právně závaznou.

Materiál, který nese název Výnos o malém a středním podnikání (A Small Business Act) pro Evropu, stanovuje deset zásad na podporu malých a středních firem v rámci evropského společenství. Dokument se svým obsahem snaží o zjednodušení přístupu těchto firem na vnitřní trh EU i na trhy třetích zemí. Cílem plánu podpory firmám je i usnadnění přístupu ke kapitálu nebo inovacím a snížení administrativní zátěže. Unie chce tento návrh využít i jako prostředek motivace pro mladé lidi k podnikání a podporovat konkurenceschopnost firem.

Evropská unie už v prosinci schválila finanční pomoc v hodnotě přibližně 200 miliard eur (5,4 bilionu Kč) na podporu evropské ekonomiky. V rámci této pomoci se počítá i s podporou malým a středním podnikům. Evropská investiční banka (EIB) pro ně připravila půjčky ve výši 30 miliard eur (810 miliard korun).

AT Computers rostl téměř o 10 %

Tuzemský producent počítačů, společnost AT Computers, oznámila před týdnem hospodářské výsledky, podle kterých se jí daří čelit finanční krizi. Firma totiž v minulém roce rostla téměř o deset procent.

Největší český výrobce počítačů a dvojka v oblasti distribuce IT, společnost AT Computers, dosáhla celkového obratu 8,0 mld. korun, což představuje meziroční nárůst o 9,3 %.

AT Computers v roce 2008 upevnila svou pozici coby druhého největšího IT distributora na českém a slovenském trhu. I díky novým kontraktům s firmami jako Microsoft, Canon, MSI, Genius nebo Lexmark se rozdíl mezi AT Computers a třetím v pořadí výrazně zvýšil. Podobné je to i v případě výroby a prodeje vlastních značek PC. S více než 50 tisíci prodaných kusů zůstává AT Computers suverénně největším českým výrobcem počítačů. I v tomto případě se v roce 2008 rozdíl mezi AT Computers a druhým v pořadí dramaticky zvýšil.

Do nového roku ATC slibuje: Jsme připraveni pomoci našim zákazníkům překlenout hospodářskou recesi. „Jak říkáme v AT Computers – s námi překonáte i dobu ledovou,“ uvedl marketingový ředitel Martin Wanke. Ředitel společnosti Aleš Kilnar dodal: „Do roku 2009 jdeme s jednoznačnými cíli. Chceme se dále rozvíjet v České republice i na Slovensku, rozšířit portfolio, zlepšit a zefektivnit služby pro naše klienty a pokračovat v přinášení novinek z oblasti ICT prodejcům i koncovým zákazníkům.“

Jak se vybírá webhosting

Na webu o webhostingu www.hostingy.cz byl realizován výzkum, jenž měl odpovědět na otázky, jakým způsobem si uživatelé vybírají webhosting, čemu přikládají největší důraz a které technologie nejčastěji využívají.

Výzkumu se zúčastnilo celkem 186 respondentů, z nichž 94 % již webhosting využívalo a 61 % dokonce používalo webhosting u více než jedné společnosti. Převládající skupinou byli studenti VŠ (29 %), zaměstnanci (33 %) a živnostníci nebo majitelé firem (34 %).

Podle očekávání hraje nejvýznamnější roli při výběru webhostingové společnosti cena nabízených služeb. 80 % účastníků výzkumu uvedlo, že cena je pro ně významným kritériem při rozhodování. Témeř 83 % dotazovaných si vybírá svůj hosting z levných nebo spíše levnějších hostingových firem, dražším společnostem dává přednost 16,8 % účastníků výzkumu a jen 0,5 % dotazovaných preferuje drahé poskytovatele.

Mezi další důležitá kritéria zařadili respondenti velikost diskového prostoru (60 %), dostupnost webhostingu (60 %) a také zkušenosti a doporučení (57 %). Významná pro zákazníky je i technická podpora a dobré administrační rozhraní. Naopak méně než čtvrtina účastníků průzkumu považuje za důležité nabízené možnosti e-mailů.

Dotazovaní si nejčastěji vybírali webhosting u středně velké společnosti (65 %), 17 % dotazovaných preferovalo velké poskytovale a 18 % upřednostňovalo malé firmy. Zajímavým zjištěním bylo, že 35 % dotazovaných uvažuje o možnosti zřídit si webhosting v zahraničí a téměř 17 % webhosting v zahraničí již využívá.

Používané technologie

Kromě obligátního klasického HTML pro statické stránky je nejpoužívanější technologií pro skriptování na straně serveru PHP (90 %), webhosting s ASP.NET upřednostňuje desetina respondentů. Ostatní technologie jako Python, Ruby, Java, Perl nebo ColdFusion používá 13 % dotazovaných. Z databází je nejvyužívanější MySQL s 83 %, MS SQL skončilo druhé s 8 % a ostatní databáze, jako například PostgreSQL, Firebird, SQLite a další tvoří dohromady 12 %.

Přečtěte si také

IT byznys: krize se už dotkla 90 % evropských firem
IT byznys: na začátku února dosahovala nevyžádaná pošta až 79,5 %
IT byznys: Datové schránky ušetří státu více než 200 mil. ročně
IT byznys: třetina mladistvých na Internetu obětí on-line obtěžování
IT byznys: Softwarem proti finanční kriminalitě
IT byznys: Objem celosvětově uzavíraných transakcí dosáhne minima
IT byznys: platby kartami Visa rostly v Evropě dvojciferným tempem
IT byznys: Češi na Internetu preferují platbu dobírkou a bankovním převodem
IT byznys: Skype využije OS Android
IT byznys: přes polovinu Čechů se bojí kvůli krizi o svojí životní úroveň
IT byznys: napadení českých uživatelů sítě Facebook
IT byznys: 34 % firem se snaží v době krize udržet stávající zákazníky
IT byznys: 90 % uživatelů se na Internetu nechává inspirovat tipy na dárky
IT byznys: brněnské centrum IBM vstoupilo do Second Life

Exit mobile version