IT byznys: rychlé online platební metody vzrostly o více než 60 %

Ze statistik platební brány PayU se ukázalo, že penetrace plateb online metodami přesáhla za půl roku 60 %. Nejvyužívanější jsou platební karty. &#8226 Úřad pro ochranu osobních údajů shledal, že zamýšlené avizování poštovních zásilek bude v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů, pokud Česká pošta bude mít prokazatelný souhlas adresátů se zpracováním e-mailové adresy nebo telefonního čísla. &#8226 Týdenní revize dění na ITBiz.cz.


Růst plateb po internetu

Růst plateb online o 60 %

Ke konci minulého roku vzrostl v populaci zájem o rychlé platební metody. Největší objem transakcí byl uskutečněn prostřednictvím platebních karet. Podle údajů platební brány PayU zájem o moderní platební metody roste.

Zejména díky vánočním nákupům došlo k nárůstu počtu transakcí prostřednictvím online plateb o 61 %. „Zatímco v červenci zaplatilo rychlými platebními metodami, jako jsou platby kartou nebo rychlými tlačítky bank přibližně 11 000 nakupujících, v říjnu, v listopadu i v prosinci se jejich počet blížil 18 000,“ říká Gabriel Kalapoš, manažer platební brány PayU.

Prostřednictvím platební brány PayU, která působí na českém internetovém trhu od června 2010, byly do konce roku zrealizovány nákupy v hodnotě převyšující 65 milionů Kč. K největšímu obratu došlo logicky díky vánočním nákupům v listopadu a prosinci, v listopadu to bylo více než 10 milionů Kč, v prosinci dokonce více než 12 milionů Kč.

Podle Kalapoše tento trend jasně ukazuje, že platby online jsou nejrychlejšími metodami a lidé je využívali, když chtěli mít jistotu, že budou jejich vánoční nákupy expedovány co nejrychleji.

Přibližně 53 % plateb bylo uskutečněno prostřednictvím platebních karet, téměř polovinu pak tvořily platby pomocí rychlých tlačítek Komerční banky, Raiffeisenbank a mBank.

Platební brána PayU působí na českém trhu od roku 2010. Byla vyvíjena ve spolupráci s mateřskou společností Allegro, která na polském trhu provozuje od roku 2005 obdobnou platební bránu Platnosci.pl. s 2000 e-commerce subjekty.

Pošta oznámí zásilku v SMS nebo e-mailu

Česká pošta může zasílat lidem oznámení o zásilkách prostřednictvím elektronické pošty nebo krátkých textových zpráv. Podmínkou je, aby adresáti souhlasili se zpracováním svých osobních údajů. Posvětil to Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ).

Z konzultační činnosti Úřadu je třeba za uplynulé půlroční období výslovně zmínit konzultace poskytované k záměru České pošty avizovat adresátovi e-mailem nebo SMS zprávou informaci o zásilce.

Vzhledem k tomu, že taková služba sahá nad rámec povinností uvedených v zákoně o poštovních službách, vydal Úřad toto rozhodnutí: “Úřad shledal, že zamýšlené avizování poštovních zásilek bude v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů, pokud Česká pošta jakožto správce osobních údajů bude mít prokazatelný souhlas adresátů, aby zpracovávala jejich údaje jiné než identifikační, tj. např. e-mailovou adresu nebo telefonní číslo.“

Zasílání avíz je zavedenou službou například v komerční sféře. Mnoho obchodníků informuje své zákazníky o doručení objednaného zboží na prodejnu e-mailem nebo krátkou textovou zprávou na mobilní telefon. Stejně tak posílají avíza například některé úřady.

ÚOOÚ je nezávislým orgánem, který dohlíží na dodržování zákona o ochraně osobních údajů. Mimo jiné poskytuje konzultace v projektech, kde by mohlo dojít k porušení tohoto zákona. Kromě toho ÚOOÚ vede registr povolených zpracování osobních údajů, přijímá podněty a stížnosti občanů na porušení zákona.

Týdenní review

Pondělní příspěvek informuje o tom, jak SAS řešení zachraňuje vztahy se zákazníky Slovenské spořitelně. Analytický software zkoumá informace o klientech, předvídá, jak se budou klienti chovat v budoucnu a hledá pro ně vhodné produkty. Bance pomáhá vytvářet efektivnější marketingové kampaně a udržovat dobré vztahy se zákazníky.

Další článek se týkal cloud computingu. Popisuje 7 databází v cloudu, které byste měli znát. Společnost Salesforce.com oznámila Database.com (svoji hostovanou službu pro relační databáze) v prosinci. Od té doby se stává stále více zřejmé, že Salesforce.com není jediný poskytovatel, který nabízí samostatné a v cloudu hostované databáze.

Ve středeční personální rubrice jsme rozebrali nástup Richarda Gugy na pozici ředitele společnosti Citrix pro východní oblast střední Evropy.

Na ITBiz.cz se také dočtete o tom, že společnost HTC zvýšila a během roku 2010 prakticky zdvojnásobila své příjmy.

Exit mobile version