IT byznys: Pokračuje zájem o firmy na klíč

Zástupce společnosti Smart Office & Companies potvrdil stoupající zájem tuzemských subjektů o založení firem na klíč, meziročně rostl počet takových firem o 10 procent. • Podle průzkumu „Barometr malých a středních podniků“ hledí téměř třetina českých firem s optimismem k budoucí ekonomické situaci svých podniků. • Mobilní operátoři T-Mobile a Telefónica O2 vytvořili společný etický kodex pro prodej po telefonu.

Zájem o předzaložené firmy

Dle aktuálních informací poskytnutých společností Smart Office & Companies je stále patrný rostoucí trend zájmu o založení takzvaných předzaložených firem. V České republice se za tři čtvrtletí letošního roku prodalo už 2300 takzvaných firem na klíč.

Firma oznámila Smart Office & Companies oznámila, že v porovnání se stejným obdobím loňského roku jde o nárůst o deset procent. Na stoupajícím trendu prodeje ready made firem se podílí přírůstek akciových a evropských společností. Za celý rok 2008 bylo v Česku prodáno 2700 ready – made společností.

Podle názoru Vítězslava Hrušky, obchodního manažera firmy Smart Office & Companies, je nejpodstatnější změnou proti prvnímu pololetí letošního roku nárůst počtu prodaných společností s právní formou podnikání akciová společnost nebo evropská společnost. Poměr prodaných společností s ručením omezeným prý nyní není už tak patrný, jak tomu bylo v prvních šesti měsících roku.

„Výrazný nárůst zájmu klientů, a tedy i počtu prodaných společností jsme začali registrovat koncem měsíce června a boom pokračoval i přes prázdninové měsíce,“ uvedl Hruška.

Hruška dodal, že zájem o ready – made společnosti je podle něj podmíněn především přechodem živnostníků fyzických osob na právní formu obchodní společnosti. Svou pozitivní roli sehrává i mírný optimismus ohledně konce finanční krize a boom podnikání v oblasti fotovoltaiky, dodal.

V prognóze pro letošní rok firma Smart Companies kalkuluje s možností dosažení rekordního prodeje více než tří tisíc ready – made společností.

Optimistický pohled firem do budoucna

Z pravidelně realizovaného průzkumu „Barometr malých a středních podniků“ vyplývá, že od února do září letošního roku se v Česku zvýšil počet firem, které pozitivně odhadují svou budoucí celkovou ekonomickou situaci.

Průzkum, který uskutečnila Hospodářská komora České republiky pro Evropskou asociaci řemesel, malých a středních podniků (UEAPME), potvrdil optimistické očekávání v září u 28,5 procenta oslovených podniků. To je posun v porovnání s 10,2 procenty ve druhém letošním měsíci. Počet společností, které vzhlíží do nadcházejících měsíců spíše s pesimismem, se snížil v září na 29,2 procenta ve srovnání s 62,1 procenty v únoru.

Podle Petra Kužela, prezidenta Hospodářské komory České republiky Petr Kužel, by se i přes jistou možnost lehkého ekonomického poklesu v první polovině příštího roku měla situace stabilizovat. „Výzkum je dobrou zprávou zejména pro malé a střední podniky, které jsou pilířem české ekonomiky a na světovou hospodářskou krizi dle našich údajů doplácejí nejvíce.“

V šetření, kterého se zúčastnilo zhruba 800 firem, dotázané podniky hodnotily i svou současnou situaci. Bohužel pozitivně v září vnímalo svojí současnou ekonomickou situaci jen 11,7 procenta firem.

Etický kodex operátorů

Tuzemští mobilní operátoři T-Mobile a Telefónica O2 společně vytvořili nový etický kodex pro prodej po telefonu. Oba operátoři pokrývají zhruba 80 % mobilního telekomunikačního trhu a pravidelně využívají prodeje po telefonu k nabídce nových služeb zákazníkům.

Podle interních údajů společností se jedná o velmi efektivní prodejní kanál, jehož podíl na celkových prodejích v čase trvale roste. Nový etický kodex přispěje k udržení a zlepšení kvality prodeje a výraznější ochraně spotřebitelů.

„Stále větší část spotřebitelů akceptuje prodej po telefonu. Až čtvrtinu všech našich prodejů realizujeme formou aktivních odchozích volání,“ říká Aleš Jelínek, ředitel pro prodej ze společnosti Telefónica O2.

Podle vyjádření obou firem nový etický kodex stanovuje transparentní pravidla pro prodej produktů po telefonu, definuje etický a profesionální přístup prodejce ve vztahu ke spotřebitelům. Definuje také způsob vedení prodejního hovoru, konkrétně zavádí povinnost prodejce se vždy představit, uvést název své společnosti a jméno firmy jejíž nabídku prezentuje. Dále je nutné uvádět účel hovoru a dát spotřebiteli možnost v hovoru nepokračovat.

Signatáři kodexu uplatní nový etický kodex jak ve vlastních interních call centrech, tak postupně u všech externích partnerských call center, která pro ně realizují prodejní kampaně.

Přečtěte si také

IT byznys: Tuzemští manažeři se zlepšují v řízení projektů
IT byznys: 40 % ohlášení živnosti probíhá elektronicky
IT byznys: IBM je podle tržeb lídrem v IT poradenství
IT byznys: Živnostníci mají potíže s proplácením faktur
IDN a DNSSEC v doméně .eu
IT byznys: 87% manažerů necítí zlepšení ekonomiky
IT byznys: Existenční problémy třetiny firem kvůli krizi
IT byznys: EK vyzývá státy ke zvýšení mediální gramotnosti
IT byznys: podnikatelé pro zavedení jednotného inkasního místa
IT byznys: 81 % českých podniků ucítilo krizi na tržbách
IT byznys: částečné úvazky v Česku využívané minimálně
IT byznys: zájem o ready-made firmy vzrostl o desetinu

Exit mobile version