IT byznys: Úřad Galilea v Praze má přinést zakázky i českým firmám

Úřad pro dohled nad navigačním družicovým systémem Galileo (GSA) stěhuje svojí administrativní část do pražských Holešovic. Podle ředitele Carla des Dorides dá českým firmám možnost uplatnit se například při vývoji přijímačů signálu. &#8226 Za poslední čtyři roky se podíl Čechů přesycených internetovou reklamou například ve formě banneru zvýšil o sedm procentních bodů. &#8226 AVG: až třetina uživatelů smart phonů má nízké povědomí o důležitých bezpečnostních hrozbách.


Carlo des Dorides

Galileo se stěhuje do Prahy

Na lednovém zasedání evropské agentury pro dohled nad družicovým systémem Galileo (GSA) byl zvolen nový ředitel této evropské agentury. Stal se jím italský kandidát Carlo des Dorides. Od 32 přítomných delegátů dostal 26 hlasů. Ke zvolení by mu jich přitom stačilo už 24. Aktivní podporu tomuto Italovi vyjednávala i Česká republika.

Po svém zvolení hovořil Dorides v Praze o tom, že přesunutí sídla agentury GSA do Prahy dá českým firmám možnost uplatnit se například při vývoji přijímačů signálu nebo aplikací pro tento systém.

Administrativní část Galilea bude sídlit v bývalé budově České konsolidační agentury v pražských Holešovicích. Česko agentuře odpustí během prvních pěti let nájem, a poté bude inkasovat jen 25 procent tržního nájmu, zbytek by měl plynout ze státní kasy.

Nejvýznamnější službou Galilea budou navigační služby řidičům. V budoucnu pak systém nabídne další aplikace využitelné celosvětově v dopravě, obchodu nebo průmyslových odvětvích. Kromě Galilea existují další družicové navigační systémy, americký GPS a ruský GLONAS. Galileo má podle představitelů GSA ambice nabízet přesnější služby, než jeho předchůdci.

Konkrétní plán přesunu zhruba 50 úředníků GSA z Bruselu do Prahy by podle ministra dopravy Víta Bárty mohl být hotový zhruba do tří měsíců. Do té doby rovněž očekává podpis hostitelské smlouvy. Konkrétní termín, kdy se sídlo GSA přesune do Prahy, zatím není známo. Očekává se, že družicový navigační systém by mohl začít fungovat nejdříve v roce 2014.

Lidem vadí množství reklamy na internetu

Podle poslední studie průzkumové agentury Factum Invenio začíná Čechům vadit reklama na internetu, která obtěžuje už zhruba třetinu lidí. Za poslední čtyři roky se podíl Čechů přesycených internetovou reklamou například ve formě banneru zvýšil o sedm procentních bodů.
Průzkum Češi a reklama ukázal, že jsou tuzemští konzumenti internetu reklamou přesyceni a nejvíce jim tradičně vadí reklama v komerčních televizních stanicích. Naopak méně intenzivně lidé vnímají reklamu v rozhlase, denním tisku a časopisech.

Podle zprávy Factum Invenio v posledních letech můžeme sledovat nárůst přesycenosti reklamou na internetu. Každý třetí občan z populace má pocit, že je této reklamy příliš mnoho. Nejvíce lidem (34 procent) vadí reklama, která překrývá původní obsah internetových stránek. Následuje reklama vyskakující automaticky v novém okně (32 procent) a reklamní banner (30 procent). Spam obtěžuje 29 procent lidí.

Množství reklamy na internetu se v posledních letech výrazně zvyšuje. Výdaje zadavatelů internetové reklamy v ceníkových cenách loni v České republice podle údajů Sdružení pro internetovou reklamu meziročně stouply o 17,5 procenta na 4,24 miliardy korun. Naopak celkové hrubé výdaje na reklamu v ostatních typech médií loni klesly.

Šetření společnosti Factum Invenio dále potvrdilo názor české společnosti, která se domnívá, že reklamy ve veřejném prostoru je příliš mnoho. Lidé jsou tradičně přesyceni reklamou v nejsledovanějších komerčních televizích (TV Nova, TV Prima), kde reklama již několik posledních let obtěžuje čtyři pětiny dotázaných. Navíc se neustále zvyšuje podíl lidí nespokojených s množstvím reklamy na internetu.

Hrozby pro uživatele iPhone, BlackBerry a další

Více než třetina uživatelů chytrých telefonů není vědoma rostoucích bezpečnostních hrozeb, která jsou spojena s užíváním telefonů pro finanční transakce a ukládání osobních údajů. Studie také ukázala, že pouze 29 procent vlastníků chytrých telefonů zvažovalo stažení placeného či bezplatného antivirového software, který by jim pomohl ochránit své osobní elektronické zařízení. Informace vycházejí z průzkumu AVG Technoloies a Ponemon Institute.

Průzkum byl zaměřen na 734 amerických spotřebitelů starších 18 let, kteří vlastní smartphone jako je iPhone, Blackberry nebo mobil běžící na platformě Android. Uživatelé ukázali nedostatečné povědomí u řady klíčových bezpečnostních otázek:

„Společnosti AVG a Ponemon Institute zjistily, že pouze překvapivě velmi nízké procento uživatelů chytrých telefonů si je vědomo bezpečnostních hrozeb, které v současné době napadají ta nejoblíbenější mobilní zařízení po celém světě, včetně handsetů Android a iPhonů,“ řekl J. R. Smith, generální ředitel společnosti AVG Technologies.

Exit mobile version