IT byznys: telekomunikační operátoři chtějí uspět jako poskytovatelé ICT technologií

Telekomunikační firmy chtějí fungovat i jako poskytovatelé ICT služeb. Celých 56 % odpovědí průzkumu Ernst & Young však říká, že by se měli raději držet své tradiční činnosti. &#8226 Operátoři: Češi si za první týden týden pořídili kolem 5000 kusů zařízení iPhone 4. &#8226 V rámci komunikace prostřednictvím datových stránek mohou její uživatelé již od léta využít službu České pošty – Poštovní datovou zprávu pro odeslání zpráv bez omezení jejich obsahu.

Telekomunikační firmy chtějí uspět i jako ICT provideři

Z mezinárodního průzkumu společnosti Ernst & Young vyplývá, že ačkoliv se telekomunikační operátoři snaží své podnikové klienty přesvědčit o tom, že umí také poskytovat informační a komunikační technologie (ICT), 56 % respondentů průzkumu se domnívá, že telekomunikační společnosti by se měly držet své hlavní podnikatelské činnosti a ne usilovat o to, aby se zavděčily všem požadavkům korporátních zákazníků.

Šetření bylo realizováno mezi více než 350 vedoucími pracovníky IT a oddělení externích služeb zpracovaného ve spolupráci s agenturou Economist Intelligence Unit, který se zaměřil na nabídku telekomunikačních služeb pro podniky.

Důvěra firem v telekomunikační společnosti jako poskytovatele informačních a komunikačních technologií (ICT) se liší. Polovina firem nepočítá s telekomunikačními společnostmi pro zajištění služeb, jako jsou technická podpora, obchodní poradenství a cloud computing. Naopak třetina podniků už v současné době využívá nabídku hostingu, zabezpečení a konferenčních přenosů v rámci služeb svého telekomunikačního operátora.

„Zástupci firem si uvědomují, že výkonná síť a softwarová infrastruktura mají zásadní význam pro další zvyšování produktivity. Telekomunikační společnosti by tak mohly získat potřebný náskok pro rozvoj vedlejších služeb a služeb orientovaných více na IT,“ vysvětluje Brian Welsh, vedoucí oddělení auditu společnosti Ernst & Young v České republice a partner pro telekomunikační sektor a dodává: „Někteří klienti o využití služeb informačních a komunikačních technologií od operátorů uvažují. V této souvislosti bude pro telekomunikační společnosti zřejmě strategicky výhodnější se zaměřit na požadavky jednotlivých firem a ušít jim služby „na míru“, než nabízet široké portfolio služeb, které podniky nepotřebují nebo o ně nemají zájem.“

Z výsledků průzkumu je zřejmé, že telekomunikační společnosti hledají v určitých oblastech nabídky ICT své místo jen obtížně. Pouze 15 % respondentů by v nadcházejícím roce uvažovalo o možném využití sdílených prostředků telekomunikačního operátora pomocí sítě (tzv. cloud computing) a jen 20 % podniků by bylo případně ochotno využít jeho poradenské služby.

U některých služeb však již operátoři zaznamenali výrazné pokroky. Více než třetině dotazovaných podniků poskytují operátoři v současné době služby týkající se web hostingu (41 %), zabezpečení sítí (40 %), konferenčních přenosů (39 %) a instalace a údržby sítě (36 %). Mnoho firemních zákazníků navíc služby typu instalace a zabezpečení sítě či telekonference a web-hosting klasifikuje jako „velmi hodnotné“, přičemž jde zároveň o služby, které nejméně polovina dotazovaných již od operátorů nakupuje nebo by jejich nákup zvažovala.

Prvních 5000 prodaných iPhonů4

Během prvního týdne od zahájení prodeje nového modelu přístroje iPhone se v Česku prodalo více než 5000 kusů zařízení.

Češi si podle informací tuzemských operátorů koupili zhruba tolik multimediálních telefonů iPhone 4 jako při uvedení předchozího modelu 3GS loni v létě.

Společnost T-Mobile prodala téměř 2000 telefonů, Vodafone podle neoficiálních informací o něco více. Telefónica O2 prý v prvním týdnu prodala stovky přístrojů.

U mobilního operátora Vodafonu byl údajně větší zájem o levnější variantu s pamětí 16 GB, u O2 šly lépe na odbyt se dotované verze dražšího modelu s pamětí 32 GB.

Podle odborníků si v současnosti iPhone pořizují zejména movitější lidé, kterým se nechce čekat na to, až budou mít nárok na výměnu telefonu po dvou letech za dotovanou cenu. Proto se hodně iPhonů prodá i za standardní cenu.

Cena nedotovaného přístroje s pamětí 16 GB začíná u operátorů na 15.577 Kč, dražší 32 GB verzi lze pořídit od 18.447 Kč. Dotované telefony startují na 7999 korunách.

Komunikace datovou schránkou bez omezení obsahu


Datová schránka: doručené (klikněte pro zvětšení).

Česká pošta v letním období zavedla nové možnosti komunikace v rámci informačního systému datových schránek. Uživatelé datových schránek mohou využít službu České pošty – Poštovní datovou zprávu pro odeslání zpráv bez omezení jejich obsahu.

Předtím bylo možné jejím prostřednictvím odesílat pouze faktury a obdobné výzvy k zaplacení.

Podle zákona 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, je nyní možné komunikovat mezi datovými schránkami fyzických osob, podnikajících fyzických osob a právnických osob navzájem bez omezení obsahu Poštovní datové zprávy. Použití služby je vhodné zejména v případech, kdy účastníci elektronické komunikace požadují dodání dokumentu právně prokazatelným způsobem. Právní účinky při dodání Poštovní datové zprávy jsou srovnatelné se zasláním doporučené zásilky. Odesílání Poštovní datové zprávy je zpoplatněno.

V případě, že vlastník datové schránky začne tuto službu využívat, má prokázanou identitu adresáta a garantované bezpečné dodání zprávy. Výhodou je i úspora času. V porovnání s doporučenou listovní zásilkou je Poštovní datová zpráva výhodnější již při pěti odeslaných zprávách za měsíc.

Cena za poskytnutou službu se hradí měsíčně na základě poskytovatelem vystaveného daňového dokladu doručeného buď elektronicky přímo do datové schránky uživatele, nebo v listinné podobě na fakturační adresu uvedenou uživatelem v Objednávce služby.

V případě, že žádná zpráva nebyla v průběhu měsíce odeslána, měsíční poplatek za využívání služby není účtován.

Přečtěte si také

IT byznys: online banka Zuno Bank chystá vstup na český trh
IT byznys: spojením PartyGaming a bwin vznikne největší on-line sázková kancelář
IT byznys: IBM vyšla z průzkumu IDC jako lídr v segmentu middleware
IT byznys: Dell zaplatí 100 milionu dolarů za manipulace v účetnictví
IT byznys: prodej PC světově roste o 21 %. Propad zaznamenal segment mininotebooků
IT byznys: tendr v hodnotě 10 mld. Kč o správu IT skupiny ČEZ
IT byznys: datové schránky se službou ověření pravosti uložených zpráv
IT byznys: Česko na 31. místě v žebříčku technologické vyspělosti
IT byznys: obří tendr ministerstva vnitra na služby za 9 miliard

Exit mobile version