IT byznys: krize v IT ustupuje, tržby za podnikový software letos dosáhnou 665 mil.USD

Podle průzkumové agentury Gartner dosáhnou tržby za podnikový sociální software v letošním roce téměř 665 milionů USD, o necelých 15 procent více než loni. &#8226 Český statistický úřad (ČSÚ) ve svém průzkumu zachytil, jaké služby jsou občanům a ekonomickým subjektům nabízeny na stránkách vybraných úřadů. &#8226 Týdenní revize dění na ITBiz.cz.


Rostoucí tržby z podnikového SW

Růst tržeb za Enterprise social SW o 15 %

Podle analytiků společnosti Gartner dosáhnou tržby za podnikový sociální software v letošním roce téměř 665 milionů USD, o necelých 15 procent více než loni. Podobně silné tempo růstu se očekává i v roce 2011.

Podle statistik činily tržby z podnikového softwaru v předchozím roce 578, 2 milionů amerických dolarů. Příslibem odcházející krize v segmentu podnikového software může být i predikce pro příští rok.

Analytici totiž očekávají, že by v roce 2011 mohly tržby z byznysu s enterprise SW dosáhnout hodnoty až 769,2 milionů USD. To by představovalo výrazný růst ve srovnání s rokem 2010. Růst by činil 15,7 %.

“Trh se sociálním software svým vývojem koresponduje poptávku po flexibilních možnostech spolupráce, tvorby a sdílení informací mezi lidmi tak, aby nejlépe reflektoval jejich pracovní potřeby,“ uvedl Tom Eid, vice president pro výzkum společnosti Gartner.

Podle Eida sociální software zlepšuje propojování zaměstnanců firem, podporuje možnosti brainstormingu a nalezení nových nápadů.

Stále podstatnější roli podle statistik Gartner hrají dodávky cloudových technologií a služeb software as a servise (SaaS). Z 80 firem, které Gartner na trhu zaznamenal, celých 50 dodává služby sociálního software formou cloud a SaaS služeb.

Co přinášejí weby státní správy za info?

Český statistický úřad statisticky zachytil, jaké služby jsou občanům a ekonomickým subjektům nabízeny na stránkách vybraných úřadů. Do průzkumu webových stránek bylo, stejně jako v předchozích letech, zahrnuto 244 institucí veřejné správy, konkrétně se jednalo o 25 úřadů ústřední státní správy, 14 krajských úřadu (včetně hl. m. Prahy) a 205 obcí s rozšířenou působností.

Průzkum spočívá ve sběru údajů přímo z webových stránek organizací veřejné správy, kdy se zaměstnanec ČSÚ ocitá v roli občana hledajícího na stránkách konkrétní informace a služby. V průběhu posledních dvou let je možné zaznamenat výrazné zlepšování ve stylu a grafice webových stránek, které se tak stávají pro uživatele stále více přehledné a vyhledávání informací se tak na mnoha stránkách obcí s rozšířenou působností stává pro občana jednodušší než v letech předchozích.

Všechny úřady zařazené do průzkumu měly v roce 2010 vlastní webové stránky a také kontaktní emailovou adresu. Poskytování základních informací o úřadech i základních informacích pro občany je již dlouhodobě naprostou samozřejmostí. Důležité dokumenty úřadu (vyhlášky, nařízení, usnesení, zákony) byly zveřejněny u 243 sledovaných úřadů (99,6 %), Personální obsazení úřadu bylo možné nalézt na 224 stránkách (92 %) a Povinné informace podle standardu ISVS (informační systém veřejné správy) uvádělo na svých webových stránkách všech 244 sledovaných úřadů. Elektronickou podatelnu mělo v posledním sledovaném roce 242 úřadů, což činilo 99 % ze všech sledovaných.

Pomocí fulltextového vyhledávače měli v roce 2010 usnadněnou orientaci návštěvníci 241 stránek úřadů (98,8 %). Informace o volných pracovních místech v úřadu zveřejňuje na webových stránkách všech 14 krajských úřadů a 21 ústředních orgánů státní správy (84 %).
V případě krajských úřadů a úřadů ústřední státní správy dosahuje již většina sledovaných ukazatelů k hranici 100 %.

Stále lze ale nalézt služby a informace, které již takovou samozřejmostí nejsou. Jak ukazuje následující graf, patří mezi takové služby umožňování on-line kontaktu s úřadem, zveřejňování nejčastěji kladených dotazů a odpovědí na ně (FAQ), diskuse a pořádání ankety k aktuálním tématům.

V roce 2010 umožňovaly on-line kontakt s úřadem 3 úřady ústřední státní správy, což bylo stejně jako v roce 2008. V roce 2009 však tuto možnost komunikace poskytoval pouze jeden z 25 těchto úřadů.

K nárůstu počtu úřadů s možností on-line kontaktu došlo také v případě úřadů krajských, těch bylo v posledním roce šetření 7, zatímco v roce 2009 bylo s touto službou 6 a v roce 2008 pouze jeden krajský úřad. I v případě obcí s rozšířenou působností byl zaznamenán nárůst těch, které na svých webových stránkách nabízejí možnost on-line kontaktu. V roce 2010 bylo takových obcí 99 (48 %), kdežto v roce 2009 85 (41 %).

Exit mobile version