Jak je to s nákupem DoubleClicku?

Objevují se jisté pochybnosti, jestli koupě DoubleClicku ze strany Googlu byla fér.

Před pár dny jsme vás informovali o tom, že se americký gigant Google chystá koupit společnost DoubleClick a to za úctyhodnou cenu 3,1 miliardy dolarů. Na mysl vyvstává otázka, zda-li to není od Googlu trochu mimo pravidla fair-play.

Cenu, která byla nabídnuta, označili Microsoft a AT&T jako prostředek, kterým Google smazává veškeré možnosti hospodářské soutěže (takzvaný antitrust).
Podle Brada Smithe („senior vice president and general counsel“ společnosti Microsoft) mohou vyvstat obavy, jak daleko může kombinace Google-DoubleClick zajít. „Nedostanou tím naprostou svobodu v doručování online reklamy a přístup k obrovskému množství nejrůznějších informací o uživatelích?“ říká Smith.

Je trochu ironické, že největším iniciátorem kroků proti Googlu v této oblasti je právě společnost Microsoft, která sama čelí několika podobným problémům.

V současné době žádné právní kroky proti Googlu podnikány nejsou a v nejbližší době asi ani nebudou, protože i přes značně vysokou nabídku, která možnost soutěže de facto smazává, Google zákon dosud neporušil.

Zdroj: Don’t Expect Regulators to Block DoubleClick Deal

Exit mobile version