Jak zaujmout kvalitního uchazeče o zaměstnání?

Otázku personální politiky řeší snad každý tuzemský zaměstnavatel. V současné době se projevuje trend nedostatku kvalifikovaných pracovních sil ve většině segmentů. ITBIZ.cz se problémům v personální oblasti firemních politik věnuje v poslední době pravidelně. Nyní jsme zprostředkovali pro naše čtenáře názory a rady profesionála z oblasti recruitingu, kterým je Roman Eibner z personální a poradenské agentury Grafton Recruitment.

Roman Eibner o sobě říká, že během svého působení v oblasti recruitingu načerpal zkušenosti při setkání s více než patnáctisty kandidáty. V prvním článku se Roman Eibner pokusil čtenářům ITBIZ.cz předat postřehy o deseti nejčastějších důvodech, proč kandidáti podali výpověď v nějakém podniku.


Roman Eibner, Grafton

Dalším svým příspěvkem bych rád poukázal na klíčové body a okamžiky, které rozhodují o tom, jestli se nám daří oslovit, zaujmout a zaměstnat ty nejlepší lidi na trhu v rozhodující moment.

Také bych se podíval na velice častý jev a to jak získat uchazeče o zaměstnání, který má už několik nabídek od konkurenčních firem. Které zaměstnanecké výhody jsou dnes sexy? Na co myslet při sestavování efektivního inzerátu.

Základem toho, aby jste přilákali kvalitní uchazeče do vaší společnosti, dnes už nestačí jenom standardní inzerce, ale musíte být schopni oslovit potencionální uchazeče přímo v místě, kde se pohybují, vzdělávají, obědvají nebo relaxují. Můžete využít vlastní metody, executive search (head-hunterské) společnosti, nebo oslovíte personální agentury, které využívají čím dál více prvků direct search.

Na přípravu kvalitního inzerátu budete potřebovat:

2 velké lžíce kvalitních informací ohledně otevírané pozice přímo od Hiring managera (tedy osoby, která danou pozici otevírá a specifikuje). Zjistěte si však, jestli je pozice něčím atypická, atraktivní a odlišuje se od ostatních pozic podobného duchu . Později se taková informace může stát vaším hlavním esem pro přebytí konkurenční nabídky.

Dále se vám bude hodit štipka poutavého názvu pozice, podle kterého váš inzerát bude snadno dohledán, skrz uživatelské zadání nebo přednastaveného agenta, který zasílá pozice přímo uchazečům na základě určitých klíčových slov. Další ingrediencí může být kapka schopnosti zaujmout náplní práce a druhá kapka splnitelných a nepřehnaných požadavků.

250g popsaných výhod, které se zaměstnancům nabízí. Například šest týdnů dovolené, práce z domova, možnost práce na OSVČ, třináctý, čtrnáctý plat, auto.

Návod k přípravě:
Inzerát sestavte srozumitelný, výstižný a pokud možno snažte se odlišit.
Většinou aspoň jedna ingredience mi v poslední době v inzerátech chybí.

Srozumitelnost nebo výstižnost: čím delší inzerát, tím více dat ne vždy informací poskytujete. Ovšem neznamená to automatický příliv velkého počtu uchazečů.
Originalita: občas je nutno se odlišit od inzerátů, které vypadají stejně, zvlášť v případě, kdy nejste všude známa společnost.

Náplň práce: Z této části by každý měl pochopit za co bude dotyčný primárně odpověden. Složité anglické zvraty, jsou nesrozumitelné i pro rodilé mluvčí. Dlouhé texty, kde i po jejích přečtení Vám není jasné co je primární náplní, nejsou efektivní.
Požadavky: Běžná chyba je vypisování všech možných i nemožných technologií, na které Vaše společnost stejně poskytuje školení. Buďte realistický pokud Vám se jedná o urgentní pozici.

Benefity: Uchazeče více než i plat zajímá možnost práce z domova, auto, kurzy na nové technologie, školení v zahraničí, práce v mezinárodním týmu a jiné.
Komunikujte s vaším kandidátem během celého průběhu výběrového řízení – především mezi prvním a druhým kolem výběrového řízení a mezi posledním kolem pohovoru a finálním rozhodnutím. Pečlivě analyzujte motivaci a důvod odchodu z předešlých zaměstnání.

Zásadní věci které ovlivní finální rozhodnutí uchazeče:

– rychlost výběrového řízení a vaše schopnost učinit kandidátovi nabídku
– finanční ohodnocení
– osobní přístup a projevení osobnějšího zájmu o uchazeče
– rozvoj, školení, kurzy, důležité v případě, že práce bude po čase jednostranná a rutinní
– různorodost práce, jde o rozvoj ne skrz kurzy, avšak přímo přes samotnou práci
– možnost uplatnění jazyků
– možnost cestování
– lokalita a dostupnost do zaměstnání
– atmosféra v týmu a vzájemný sympatie s přímím nadřízeným
– zajímavost a různorodost projektů
– stabilita a flexibilita – možnost práce do důchodu a schopnost zaměstnat uchazeče na poloviční nebo tříčtvrtečný úvazek

Ať už je vaší silnou stránkou cokoliv, je nutné umět pokrýt a obhájit věci, které by mohli člověku ve vaší společnosti chybět. V takovém případě je otázaný, zda jde o správný profil pro vaší společnost.

Přidejte si Romana Eibnera do své sítě pomocí služby [?]

Přečtěte si také

Jak si udržet zaměstnance v týmu?
Manažeři potvrdili tlak IT odborníků na zvyšování mezd
Co zajímá IT odborníky při výběru zaměstnavatele?

Exit mobile version