Klesá zájem o notebooky, prodeje se letos zpomalí

Notebooky jsou na trhu atakovány víceúčelovými přístroji, jako jsou cytré mobilní teleofny i hračkami na specifické použití (tablety), takže zájem o ně postuponě klesá. Podle Digitimes Research se v letošním roce sníží meziroční nárůst na 12 %. V minulém roce to bylo 15 %.

Senior analytik Digitimes Research, Joan Chien, se domnívá, že je to především z důvodu, že firmy vlastnící staré notebooky se v současné době zaměří spíše na nákup tabletů. A jelikož se od druhé poloviny letošního roku začnou na trhu objevovat nové tablety, je velice pravděpodobné, že se firmy rozhodnou pro ně.

Podle odhadů Digitimes Research by měla mít na prodej největší vliv korejská společnost Samsung Electronics a čínská společnost Lenovo. Tyto dvě společnosti jsou schopné i s výhledem menšího zisku nasadit nižší cenu než konkurence. Samsung by měl představit 6 % z prodeje notebooků, Lenovo skoro o polovinu více – až 11,4 %. Co se týká amerických firem, tak Dell a HP budou dle mínění analytiků opatrnější a zaměří se v tomto roce stejnou měrou na výrobu notebooků i tabletů.

V roce 2011 se předpokládá, že se prodá 24,23 milionů netbooků, trh s notebooky je teprve ve fázi dozrávání. I přes snahy Aceru stát se výsadním výrobcem notebooků díky spolupráci s Čínou se mu, ani jinému výrobci, nepodaří letos prodat více než 40 milionů notebooků po celém světě.

Exit mobile version