Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digital Index ukazuje, že 92 Čechů ze 100 sociální sítě používá a že roste podíl obrazových sociálních sítí. Také jsme se dozvěděli, že dělat marketing pro B2B přes sociální sítě rozhodně není vůbec efektivní.
Sociální média oslovují většinu české internetové populace. V prvním čtvrtletí roku 2017 pouze 7,6 % uživatelů nepoužívalo žádnou sociální síť. Je to sice více než v loňském roce (3,1 %), zároveň ovšem narostlo množství sociálních sítí na jednoho uživatele. Loni mělo účet na třech a více sociálních sítích pouze 39 % českých uživatelů internetu, letos to je už 69 %. Vyplývá to z nového průzkumu Ami Digital Index, který na přelomu března a dubna letošního roku realizovala společnost Ami Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

„Sociální média jsou nadále silným komunikačním kanálem. Lidé si už ale podle všeho více vybírají, která a jak intenzivně chtějí používat. Nedochází proto k dalšímu růstu času tráveného na sociálních sítích, spíše se mění jeho struktura. Oproti loňskému roku uživatelé dělí svoji pozornost mezi výrazně více sociálních médií,“ uvedl Vladan Crha, ředitel Ami Digital.

Z letošního průzkumu vyplynulo, že narůstá množství těch, kteří mají účet na více sociálních sítích. Účet na alespoň třech sítích má o 30 procentních bodů více lidí než vloni (69 %), procento uživatelů s účtem na 5 a více sociálních sítích, kterých je v Česku nyní již 22 %, se dokonce oproti roku 2016 zdvojnásobilo.

Roste podíl obrazových sociálních sítí

Výrazným trendem je však skokový nárůst popularity sociálních sítí s primárně obrazovým obsahem v čele s Instagramem, jeho funkcí Stories a ve sledovaném období i se Snapchatem. Uživatelská základna narostla u obou sítí, Instagramu se ale očividně vedlo výrazně lépe. Za necelých 6 měsíců, co Instagram svou novou funkci spustil, se Stories na Snapchat stihly dotáhnout. Instagram Stories zná už zhruba 43 % českých uživatelů internetu (Snapchat 52 %), opakovaně je ale podle průzkumu použilo už 11 % dotázaných (Snapchat 10%).

Sociální sítě pro B2B? Nesmysl!

Na přímý dotaz ohledně vhodnosti využívání firem, které dodávají náročnější řešení typu B2B (informační systémy, back-office zařízení jako servery a storage apod.), Vladan Crha odvětil: „Takovému zákazníkovi řekneme, ať ty peníze dá nám a my si za ně něco koupíme. Dělat marketing pro B2B přes sociální sítě rozhodně není vůbec efektivní!“

Exit mobile version