Královna.cz vyhrála soutěž Internet Effectiveness Awards

Vítězem soutěže Internet Effectiveness Awards se stal server s nabídkou online prodeje letenek Královna.cz provozovaný společností Student Agency. Vyhlášení výsledků soutěže, ve které odborná porota posuzuje webové projekty, proběhlo včera v divadle Archa.

Online služba Královna.cz vyhrála cenu Grand Prix IEA 2007 v kategorii Cestovní ruch, kde bylo nominováno dalších šest projektů. „Těší nás ocenění. To, že není Královna letenky online spojena přímo se Student Agency, byl náš záměr, abychom mohli spolupracovat s cestovními agenturami. Zároveň jsme chtěli oslovit další cílovou skupinu pro odběr letenek, například menší firmy,“ vysvětlila ITBIZu Věra Buchtová, Senior Manager služby letenek ze společnosti Student Agency.

Dvě ceny si odnesl mobilní operátor T-mobile – jednu v kategorii Zábava za hudební web T-music s měsíční návštěvností 360 000 návštěvníků a druhou cenu za zábavný BavSe.cz v kategorii Interaktivní marketing a reklama. Také zástupce telekomunikačního operátora Telefónica O2 neodešel s prázdnou. Cenu obdržel za projekt O2hokej.cz. Ten nabízí zájemcům možnost sledovat hokejové přenosy pomocí mobilního telefonu, televize O2TV šířené pomocí IPTV a na již zmíněném hokejovém webu. Za přímý přenos zápasu zaplatí divák měsíční poplatek nebo premium SMS. Operátor přitom využívá již existujících vnitřních kamerových systémů jednotlivých hokejových hal, a tak zavedení této služby nevyžadovalo žádné další investice do zajištění samotných přenosů.

V kategorii Charita a nadace obdržel cenu projekt Šance pro děti. Jednalo se o internetovou aukci 49 fotografií zpravodajské agentury Reuters. Jako malý invenční projekt byl oceněn WLW Hotel Selector, který dosáhl obratu 1,7 milionů korun za první tři měsíce provozu. Mezi inovativní projekty byl zařazen server Lost.cz věnovaný seriálu stejného jména. Tvůrci webu dříve obdrželi i třetí místo v hlasování internetové veřejnosti v anketě Křištálová lupa 2007.

Odborná porota dále hodnotila kladně portál Kudy z nudy provozovaný státní agenturou CzechTourism na podporu cestovního ruchu v České republice. Cenu v podobě zlatého meče a diplomu získala i Komerční banka za web G2 a online hypotéka Hypotéční banky. Mezi oceněné patřila v kategorii B2B webová televize přepravní společnosti TNT Express. „Takto se chceme odlišit,“ prohlásil při předání Petr Chvátal, generální ředitel TNT Express v České republice. Zároveň všem přítomným zástupcům firem doporučil zavedení vlastní internetové televize. V kategorii Maloobchod a prodej byl oceněn interaktivní průvodce ING Centrum bydlení.

Letos se uskutečnil již třetí ročník soutěže Internet Effectiveness Awards, který pořádá vydavatelství Economia ve spolupráci s Asociací.BIZ – zakladatelem a odborným garantem soutěže. Slavnostním večerem provázela Ester Kočičková, které se letos podařilo obvykle nudné předávání ocenění zpříjemnit různými ironickými komentáři. Například si postěžovala, že při cestách se Student Agency musela několikrát přestupovat a dostala nefunkční sluchátka. Hned v úvodu také upozornila předávající i zástupce oceňovaných řešení, že si přichystala stylový bičík a pokud budou na pódium vstupovat příliš loudavě, nebude ho váhat použít.

Exit mobile version