Lastminute.com chystá žalobu na Google za způsobené ztráty

Známý vyhledávač Google spustil pouze pro americký trh nové zobrazování reklam. Dosud se na zadané registrované obchodní známky zobrazovaly pouze placené inzeráty, které patřily vybrané firmě. Firmy si totiž dříve často dovolily inzerovat na klíčová slova vybraných ochranných známek. Dnes je to jinak a to se některým firmám nelíbí.

Google spustil v Americe nový systém, který upravuje chování inzerátů. Zadání stejných jmen zobrazí ve výsledcích hledání po pravé straně seznam více inzerátů. To znamená, že když hledáte například Lastminute.com, může se vám zobrazit inzerát na jinou firmu z podobného oboru. Podle ředitele společnosti Lastminute.com Iana McCaiga mohou tyto nové podmínky firmu stát miliony a mohou porušovat práva ochranné známky.

„Věříme, že se tato politika Google změní. Je to velký problém a my jsme připraveni vznést proti ní námitky,“ prohlásil Ian McCaig ve svém vyjádření pro server Channel 4 News. Firma v současné době zkoumá zákonné možnosti, které má pro hájení svého práva. Již zmíněný server Channel 4 News také zjistil, že mezi dalšími firmami, které zvažují případný postup proti Google, je také Tesco nebo Auto Trader. Tato společnost již dříve vyjádřila své zklamání nad posledními změnami v přístupu k ochranným známkám. Podle vyjádření Google však k těmto úpravám došlo z důvodů zlepšení vyhledávacích služeb pro uživatele.

Omezení vztahující se na ochranné známky řešili v souvislosti s inzercí také někteří čeští podnikatelé. Google totiž umožňuje držitelům ochranných známek zakázat reklamu s použitím značky v klíčových slovech nebo textu. Takový zákaz platí v geografické oblasti, pro níž ochranná známka platí, a pouze držitel této ochranné známky může povolit, na které účty se zákaz nebude vztahovat. Inzerent měl v takovém případě zjistit, kdo je držitelem ochranné známky, poslat klientské číslo k účtu Google AdWords a požádat jej, aby zaslal Googlu faxem požadované svolení.

Zdroj:
Lastminute prepared to sue Google

Publikační pravidla AdWords: ochranná známka

Exit mobile version