Lenovo roste mnohem agresivněji než zbytek trhu

Poslední analýza Worldwide PC Tracker, kterou pravidelně realizuje společnost IDC, odhalila, že asijský výrobce Lenovo roste mnohem rychleji než pět zbývajících hlavních světových dodavatelů osobních počítačů.

Lenovo, čtvrtý největší prodejce osobních počítačů na světě, během posledního čtvrtletí se stabilním meziročním růstem 33 % významně předčilo ostatní hráče na trhu, společnost tak nyní kontroluje 10,4 % trhu (4. čtvrtletí kalendářního roku 2010) s osobními počítači.

Lenovu se ale daří i v oblasti velkých globálních zákazníků, zde má dokonce 21% podíl na trhu. Pro konkurenci může být lehce znepokojivé, že svého růstu dosahuje především na úkor ostatních globálních hráčů. „Naše vynikající výsledky jsou úspěchem, kterého mohou směle využít naši obchodní partneři. Nejenže si zákazníci oblíbili výjimečnou kvalitu počítačů Lenovo, ale partnerům nabízíme prostřednictvím naší sítě Lenovo Partner Network také rozsáhlou podporu v oblasti technologií i marketingových aktivit,“ je přesvědčen Sandra Mikulic, Channel Lead Lenovo Eastern Europe & Turkey (EET).

Ne vždy se daří držet v tržním zastoupení krok před konkurencí tak, aniž by se to neodrazilo na kvalitě některých produktů. Dlouhodobě úspěšné a spolehlivé zůstávají především tradiční (původně IBM) obchodní značky notebooků ThinkPad pokrývající klientelu od náročnějšího SMB segmentu po korporátní sféru a počítače Lenovo řady Think pro velké podniky a organizace.

Exit mobile version